Hallo,

Ik stuit op een probleem bij de onlangs aangeschafte Siemens Logo's.

Ondanks dat ik de IP adressen op de Logo's(24RCE) hetzelfde heb staan kan ik bij de wat oudere Logo wel het programma uploaden vanaf de PC maar op de nieuwe Logo's niet.

De nieuwe Logo's worden overigens wel defecteerd. (te zien in het interface scherm onder "Accessible Logo!") De testverbinding komt helaas niet tot stand.

Is er misschien een wijziging waardoor ik er met de Soft Comfort V8.3 niet inkom?

Bvd voor het meedenken.

beter maak je IP adressen niet exact hetzelfde, gewoon doornummeren. Voordat je het nummer 'pakt' eerst even een ping commando doen om te zien of het perongeluk toch niet bestaat.

Hebben zie niet toch (onverwacht) een adres gekregen via DHCP?

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (16%)]

Ik zou eerst de nieuwe Logosoft installeren.

Het zelfde ip adres kan hoe dan ook niet, dat geeft een conflict.
Ik begrijp dat je meerdere logo's hebt aangeschaft, dan moet iedere loge een eigen anders hebben, bv 192.168.0.100, 192.168.0.101 etc.
Alleen de laatste groep cijfers is verschillend uiteraard.

Eerst testen met ping of het te gebruiken adres vrij is , en na het toewijzen kijken of je met ping wel antwoord krijgt op de pc.
Alles zit wel in het zelfde netwerk?

Ik gok dat ze niet in een netwerk zitten maar gewoon met een kabel aan de laptop zitten. Één voor één dus.

Op zondag 23 juni 2024 21:11:00 schreef GJ_:
Ik gok dat ze niet in een netwerk zitten maar gewoon met een kabel aan de laptop zitten. Één voor één dus.

In dat geval moet de pc ook een vast ip adres krijgen in de zelfde reeks als de logo's.
De software kan een broadcast via UDP doen en ziet dan de logo wel.
De communicatie zelf loopt dan via TCP.
Dat doen wel meer softwarepaketten om een apparaat te vinden.

Op zondag 23 juni 2024 21:11:00 schreef GJ_:

Eén voor één kan prima, maar als je ARP tabel (address resolution protocol, de link tussen MAC en IP) niet wordt ververst gaat je laptop toch opzoek naar de oude logo.

Dank voor alle reacties.
Nee,ze zitten niet in een netwerk. Ik gebruik Soft Comfort alleen om het programma te uploaden naar de Logo. Iets wat voorheen, met hetzelfde ip adres, prima ging bij elke Logo.
Net getest of een ander ip adres de truc doet, maar helaas.
Voor nu gebruik ik voor de 2 programma's die ik gebruik een micro SD om ze in de nieuwe Logo's te laden.
Ik hou één oude Logo om eventuele aanpassingen in het programma te kunnen doen.

Zodra ik tijd heb probeer ik of ik een logo kan benaderen via het netwerk. Dat deed ik rechtstreeks dat via de laptop (met aanpassingen in het IPv4 menu).

Komt "vanzelf" een keer goed, maar voor nu heb ik een werkbare oplossing.

Heb je al geprobeerd met LogoSoft Versie 8.4 (laatste versie)

Heb je een officiele volledige versie dan kun je hier kosteloos een update ophalen.

https://support.industry.siemens.com/cs/document/109826553/download-an…

Daarmee kun je al* je oude programma's ook in een nieuwe LOGO zetten.

*Werkt helaas niet als je een softwareschakelaar in je oude programma hebt.
Oplossing: gewoon de softwareschakelaar weghalen in je oude programma en op dezelfde plek de nieuwe softwareschakelaar zetten.

Goedemorgen,

Ok, de oplossing is inderdaad het updaten van de Soft Comfort naar versie 8.4.

Hartelijk dank allemaal!?

Dat was m'n eerste reactie al :-) Goed dat het is opgelost.

Met de nieuwste LOGO Soft software kun je alle voorgaande versies van de LOGO programmeren.
Maar met een oudere versie kun je nimmer een nieuwere versie van de LOGO programmeren, ook al is het een programma uit een voorgaande versie.

In LOGO Soft kun je rechtsonder de juiste versie van je LOGO instellen

Beste,

Ik heb het zelfde probleem. Ik maak op het moment gebruik van LOGO! Soft Comfort 8.3. Nu wil ik deze graag updaten naar 8.4 maar waar kan ik deze update vinden? Tot op heden kom ik alleen uit op een demo versie.

Steelwood

Op vrijdag 14 februari 2025 09:58:45 schreef SteelWood:
Beste,

Ik heb het zelfde probleem. Ik maak op het moment gebruik van LOGO! Soft Comfort 8.3. Nu wil ik deze graag updaten naar 8.4 maar waar kan ik deze update vinden? Tot op heden kom ik alleen uit op een demo versie.

Steelwood

Op de website van Siemens.
Als je een volledige versie hebt dan is de upgrade kostenloos.