Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Vanavond protesteert onze vaatwasser, Siemens vaatwasser i388, met Foutcode 15
Volgens handleiding zoden we de service afdeling moeten inschakelen.
Mogelijk weet iemand hier meer en kunnen we het zonder monteur verhelpen.
Wie kan meer vertellen /helpen?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dat is geen type nr. Dat staat gelaserd op de kop vd deur inox.
Maar beste gok:
E15 is een lekdetectie. Plint er af en kijken. Meeste lekkage (statistisch) bevind t zich aan de sumpdichting.
De witgoed afdeling staat voor u klaar. Enkel nog aldaar een vraag lanceren.
Om op de vraag te antwoorden: alles kun je zelf oplossen. Het hangt van je inzet en kundigheid af.
1: localiseer de lekkage en de geleden lekschade. Dit vraag tijd. (Inzet)
2: een sumpdichting (als dat de oorzaak blijkt zonder verdere schade) (verwarmingselement) vraagt een hoop demontage maar is best zelf te doen als je handig bent.
[Bericht gewijzigd door EricN op (38%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ha EricN,
Dat typrnummer is inderdaad verkeerd. Het is op internet (door google of zo) 'gecorrigeerd' Het moet zijn iQ300
Verder kon ik bij openstaande deur al lekwater zien op de dorpel.
Jij raadt dus in dit geval aan om toch Siemens er bij te halen?
Ik ben wel handig (anders zat ik niet hier op CO
), alleen wat bejaard, waardoor het misschien te gecompliceerd wordt voor mijn gewrichten.
Mijn eega heeft overigens al een en ander op YT gevonden, wat aardig overeeenkomt met wat jij zegt.
Het lijkt er op dat er een waterdetector en een lekbak achter die drempel zit. Klopt dat?
Verder zit in dit weekend met de radiomarkt in Bladel, waar ik sta met een paar kramen en mede CO-ers. Ik doe dit al een paar jaar, maar nu komen er steeds meer CO-ers bij en wordt het een gezellig clubje. (Van harte welkom! aldaar)
Ik ben ook lid van het officiële CO-beursteam.
Groet,
T.A.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dat moet daar idd een gezellige bende zijn. Helaas zit er voor mij minimum 1000km tussen. Ik slaag het maar eens over dus
. Hoewel Bladel op zich geen grote afstand is van mijn huis. Is het altijd in Bladel?
Helaas iq300 is nog steeds geen type. Ik zal in bijlage een bv meegeven. Goed inzoomen.
Lekwater ad deur is geenszins een indicatie ve sump lek. Eerder van overscguimen of ouderdomsklachten. Versleten onderste deurdichting bv.
Ik raad zeker niet aan Siemens te laten komen. Dan zat ik hier zeker niet. Hoe leid je dat af? Mss moet ik mijn schrijfsel eens herlezen. Het kan al eens verwarrend zijn.
Ik herhaal wel. Statistisch relevant maar niet met de werkelijkheid overeenkomend. Observatie is dus nodig. Time consuming. Plint er af. Bodem drogen (of lang genoeg wachten) zodat de vlotter kan zakken. En observeren. Veel schuim? Lekkage?....
Veel plezier op de beurs.