Hallo allemaal,
Ik heb een vraag in verband met aanschaffen nieuwe laptop.
Ik heb een oude met Windows 10 en krijg al een tijd geen updates meer.
Krijg steeds melding dat deze niet geschikt is voor Windows 11.
Ik heb er ook allemaal niet veel verstand van en kan ook niet teveel geld eraan uitgeven.
Nu zag ik deze laptop Acer Aspire 3 (A315-58-531K) met Windows 11voor € 499,= bij Expert.
Weet iemand van jullie hoeveel updates deze laptop nog krijgt en tot wanneer ?
Kan dit nl. nergens terugvinden.
Dadelijk koop ik deze en is deze na 1 of 2 updates ook niet meer geschikt voor Windows 12.
Dan heb ik weer hetzelfde probleem en moet weer een nieuwe laptop kopen.
Gebruik mijn laptop alleen voor huis, tuin en keukengebruik.
Alvast bedankt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Acer is over het algemeen een budgetmerk, dus als vuistregel mindere specificaties, sneller verouderd en/of minder goede constructie. Je zou even naar de specificaties moeten kijken. Minder dan 256GB SSD en 8GB RAM is sowieso een afrader als je wat langer met je computer wilt doen. Ook zou ik niet lager dan een i3 of Ryzen 3 gaan. Deze Acer voldoet daar ruimschoots aan, dus er zal wel op de bouwkwaliteit bezuinigd zijn. In zo'n geval gaat een laptop meestal het langst mee als je hem grotendeels als vaste PC gebruikt.
Het is verder niet te voorspellen hoe lang een bep. computer nog upgrades (windows versies) zal krijgen; dat hangt van de hardware-eisen van Microsoft af en die kunnen nog veranderen (Windows 12 is nog niet eens uit). Normaalgesproken zou Windows 10 22H2 ook nog steeds updates moeten krijgen, dus geen idee wat er met je andere computer aan de hand is.
je kan ook overwegen om er een ander operating sytstem op te zetten, voor huis en tuin gebruik,(beetje internet browsen enzo) is linux ubuntu misschien een goede optie
Ik draai ook Win10 en krijg nog steeds updates. Die lopen door tot 14 oktober 2025, dus jij zou ook updates moeten blijven krijgen.
Misschien moet je windows update eens resetten ?
Updates krijg je alleen als je Win10 22H2 hebt, heb je de 22H2 update geïnstalleerd?
Boudie
Vervangen DOOR.
Op zondag 7 juli 2024 08:14:00 schreef mel:
je kan ook overwegen om er een ander operating sytstem op te zetten, voor huis en tuin gebruik,(beetje internet browsen enzo) is linux ubuntu misschien een goede optie
Goed advies.
Bijkomend voordeel: Linux kost niets.
Of pak Linux Mint. Dat is na enige jaren Debian en Ubuntu inmiddels al 6 jaar mijn "huisstandaard". 
Windows update zou moeten werken.
Windows 10 is er al vanaf 2015, waarom zou Windows 11 minder lang ondersteunt worden.
Als het simpel huis tuin keuken laptop is dan zou ik er Zorin17 of inderdaad Mint opzetten.
Minder gezeur met updates en er zit een gratis office pakket bij.
Maar ik kan niet voor iedereen spreken, en linux vs Apple vs microsoft is een gevaarlijk terrein