samsung wasmachine ww90t534aaw lekt, 2,5 jaar oud

hallo
ik ben bezig met wasmachine samsung ww90t534aaw lekt ,2,5 jaar oud
hij lekt bij plastiek kuip aan linkerkant bij bevestigingspunt van schokdemper.
slangen lekken niet en water komt ook niet van boven daar alles droog.
lekt heel zachtjes, af en toe een druppel.
is dat een bekende klacht?

Wss gaatje ingeslagen door muntstuk ofzo op de bodem van de kuip.

zou samsung in dat geval nog wat garantie geven denk je?

Daar geeft Samsung geen garantie op, dit is extern ontstane schade. Kuipdeel vervangen is enigste optie want bij schokbreker scheurt het TZT gewoon door.

Bij Samsung zijn de kuipdelen niet echt dik in kunststof, je ziet zelfs de trommel er doorheen draaien!!

[Bericht gewijzigd door smd op (26%)]

Vragen kan geen kwaad, met een beroep op coulance en de normaal te verwachten levensduur van min. ca. 5 jaar volgens het Nederlandse consumentenrecht. Nee heb je...

Ook zelf proberen te lassen is daarna nog een optie. Het materiaal is hoogstwaarschijnlijk polypropyleen (PP), dat is niet of nauwelijks te lijmen, maar wel zeer goed te lassen.

Als de machine anders toch weggegooid zou worden zou ik het zelf in elk geval toch eens erop wagen, met een hete (gas-)soldeerbout en wat toevoegmateriaal....

Solderen al geprobeerd. Dat lijkt kunststof met glasvezel (glaswol) in gemengd. Wordt een kerkhof bij verhitten. Laatste keer (paar jaar geleden) high tack geprobeerd. Hechte na goed opschuren goed en nog geen klacht gehad. Maar naast demper moet je idd wel opletten voor verder open scheuren.

1. Is het werkelijk bij de demper dat het gaatje zit? Soms lijkt het maar zo maar is het residuele lek van de zeepbak er boven. Die lekken wel eens. Ik zou met keukenrol toch goed voelen en proberen vooraleer je 100% zeker bent van je stuk dat het daar lekt. Is er zichtbare schade? Met lamp in de trommel kijken of er een lichtpuntje aan de kuip te zien is bv? Kuip vullen met water tot boven het gaatje.

2. Bij een baukn (indeshit) al wel zoiets gehad en dat was een fabrikage fout. Te licht gemaakte meuk. Omgeruild geweest. Dus onderzoek wat het juist is voor oorzaak. Is het geen beschadiging vd klant (geen garantie indien wel) dan zou ik samsung erbij halen.

wat versta je onder high tack?

je kan de scheur niet zien, zal tussen kast en trommel zitten.
aan bovenkant is alles droog, ook geen kalksporen te zien.

Het is maar een idee hoor, maar ik heb ooit twee wasmachines die lekten weten te herstellen met wat glasvezelmat en polyesterhars, wat gebruikt wordt om boten en degelijke te dichten. Die werken momenteel nog zonder lekken.

Was een idee van mijn vader en dat werkte goed op een scheurtje of barstje.

Maar nogmaals tis gewoon een idee dat je eens kan proberen als je wil.

Probleem dat dit een soort van Nylon is en hecht polyester niet goed op.. Beste is kuipdeel vervangen..

Op zaterdag 3 augustus 2024 22:29:38 schreef gerard1:
wat versta je onder high tack?

Eerste voorstel van google: (komaan gerard, zo moeilijk is het niet)
https://www.kitxpert.nl/soudal-fix-all-high-tack-290ml.html?channable=…

Maar ik betwijfel nog steeds dat je de ware lek oorzaak gevonden hebt. Dat moet visueel zichtbaar zijn.

[Bericht gewijzigd door EricN op (10%)]

alleen bij water vullen zie je aan zijkant bovenin ter hoogte van veerophoging beetje water spuiten naar zijwand.
het lijkt de slang te zijn tussen zeepbakje en kuip
hoe krijg ik zeepbakje eruit, moet dat ook bovenkant van front eruit?

Dat is al een pak aannemelijker. Die rubber balgen gaan door wrijving veel stuk.

Front er af. Gewoon met schroeven.
Beugel er af. Weer schroeven
No rocket science

[Bericht gewijzigd door EricN op (35%)]

En beste om wat extra ruimte te hebben is voor plaat ook te verwijderen, anders loop je te rommelen op paar vierkante cm