Hallo! Ik heb een Miele W5825 die sinds vorige week na 1 tot 6 minuten (ofzo) opeens uitvalt. De machine heeft dan al wel water in de trommel, en de kleren wat heen en weer geschommeld.
Ik moet de "Aan" knop induwen om weer in te schakelen, daarna kan ik weer een wasprogramma kiezen (waarna hij weer na een tijdje uitvalt als ik een wasprogramma start...).
Om mijn kleren toch iets te drogen had ik het centrifugeren geprobeerd, dit werkt prima! Daarna gaat ie over op kreukbeveiliging en werkt de machine zoals zou horen. Echter bij een wasprogramma wel weer het probleem...
Zelf heb ik ook geprobeerd:
Express20 programma (valt uit)
Express20 programma met "koud" ingesteld als temperatuur (valt uit)
Dingen waar ik dus geen problemen zie..
Water toevoer
Water afvoer
Motor
Verwarming (want gebeurt ook bij koude was?)
Schokdempers oid (zag ergens online dat deze een fout konden veroorzaken?)
Ik heb een aantal andere topics over deze machine en printplaat (ELP165-S) hier gezien, maar nog geen met hetzelfde probleem als ik.
Iemand een richting waar ik naar kan kijken?
Bijgevoegd ook de printplaat, zag hier niet meteen wat mis mee, dus had contacten schoongemaakt en teruggeplaatst zonder succes. Heatshield zit er ook nog op.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ah, dat was inderdaad de fix!! Heb er een TNY280GN in gezet, had gelezen dat deze wat sterker is. Werkt weer!
Zag bij andere posts online toch net wat andere symptomen, toch blij dat ik het hier even gevraagd heb!
Gelukkig! De TNY280 is IDD wat sterker, maar zo sterk dat die de trafo (kan) laten verzadigen en te warm word...
Oorzaak van sneuvelen is niet de stroomsterkte, maar de hoge netspanningen die we krijgen bij zonnig weer. Een beetje piek daar bovenop en het is voorbij. Heb nog nooit een vervanger weten stuk gaan waarbij ook de serieweerstand naar 100 Ohm werd verhoogt.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik betwijfel dat. Ik heb daar is 380v op gezet. Maar dat ging dus niet stuk. Heeft daar lang in de krachtstroom stekker gestoken. Ik denk dat de spoortjes die ook als koelplaat/warmteafvoer dienen, veeeeel te miniem zijn. Dat ding kookt jaren op een stuk op die print en legt dan uiteindelijk het loodje. Ik heb hier al eens de tip van een zelfklevende koelplaat hier gelezen. Zelf soldeer ik er liever een koperplaatje op langs de massa zijde.
Een zwaarder model doe ik (om wat @smd als reden geeft) ook niet. Tenzij de lnk304. Wat een ultra bagger. De 305 is dan weer probleemloos.
Om paniek te vermijden: de 278 vervangen door een 280 is de ramp niet. Gaat ook wel. Zoveel procent verschil is het ook weer niet.
Nee, wat Jerome bedoelt zijn inductie pieken, deze zijn soms zo fel dat de Senseo bij ons het pompje hoort slaan 1x terwijl apparaat uitstaat. Daar kunnen die ICs niet tegen.. IDD zelfs 380V kunnen ze hebben , behalve je buffer elco, die helaas niet... De 304 en 305 wissel doe ik ook bij sommige modellen van Whirlpool of AEG. Maar bij Miele doe ik het niet daar trafo echt een graadje of 20 warmer word...