Goedemiddag allen.

Laatste is de het printje van de bevestigingstoets van het paneel uit zijn zitting gekomen en heeft contact gemaakt met de behuizing. Ik heb een klein flitsje gezien t.h.v. het hoofdbord. ik heb dit uitgebouwd maar kan niet direct schade zien. Ik kan ook niet direct een zekering terugvinden op het board. Iemand enig idee?

Bedankt alvast.

Wat doet hij nog? Dood of onresponsief op de bediening? Dus voeding dood (kijk 47ohm vermogenweestand na) of communicatie dood.

Wat is dit? Verwonde weerstand of slechte foto?

Momenteel doet hij niets, als ik aan de draaiknop draai en bv. op verlichting zet doet hij niets, de rest ook niet.
Hierbij een betere foto.
De 47 Ohm weerstand geeft +/- 50 Ohm weer (onboard).

[Bericht gewijzigd door X-Fusion op (16%)]

Even een foto gemaakt van die weerstand onder de microscoop.

De opdruk op de weerstand in de laatste foto lijkt mij '471', d.w.z. 470 ohm, geen 47 ohm.

Inderdaad, maar ik had het op de dikke groene weerstand aan de voorzijde van het bord. De SMD is een 471 en lijkt mij bij nader inzicht toch wel stuk.

Idd. Dikke groene. Deze 470 is ten hemelen gegaan. Als je 5v voeding op de uC hebt is die waarschijnlijk ook stuk. Check de voedingsspanningen.

Eric, kan je mij even op weg helpen voor het meten van de uC. Dit soort reparaties is niet echt in mijn kennisveld. Bestaat er een repair manual voor dit toestel? Bedankt.

De voedingsspanning vd hoofdvoeding in bijlage. Zwart massa/min. Rood plus.

De spanning op de uC meet je op vdd en vss

ik vrees met grote vrezen: dit duid meestal op defecte uC. Er is dan een grove 110 VAC opgekomen, dat kopt de uC niet weg...

...en hopen dat de bedieningsprint ook niet gesneuveld is....

OK, bedankt alvast. Ik test dit zo snel mogelijk. Hopelijk valt de schade mee. Dat dat niet beter beveiligd is snap ik niet.

Dat alles kost geld. Klant wil cheapoo brol... whirlpool remember. Koop je niet omdat het duur en beveiligd in elkaar zit maar omdat het geen ... kost.

Destijds als we ons huis gekocht hebben moesten we naar ons budget kijken, elke euro telde. We hadden ook liever high end toestellen kunnen kopen maar moesten kopen wat we ons konden veroorloven met ons budget. Btw, deze oven doet al 13 jaar zijn ding en altijd tevreden van geweest. Niet iedereen 'zwemt' in het geld.

Op zondag 4 augustus 2024 21:27:57 schreef X-Fusion:
Destijds als we ons huis gekocht hebben moesten we naar ons budget kijken, elke euro telde. We hadden ook liever high end toestellen kunnen kopen maar moesten kopen wat we ons konden veroorloven met ons budget. Btw, deze oven doet al 13 jaar zijn ding en altijd tevreden van geweest. Niet iedereen 'zwemt' in het geld.

Volledig begrijpelijk en tegelijk een bevestiging.

Tege4n zulk soort sluitingen is zelfs een High End Miele niet voor beveiligd...

Meet maar over de Processor voeding, indien lager dan 1 K Ohm, einde oefening.

484000000620 is het art no voor de print, kost ongeveer 160 Euro..

[Bericht gewijzigd door smd op (19%)]