Goedenavond,

In de handleiding van mijn Jung CD5024 tijdschakelaar staat onderstaand schema.
Klopt het wanneer ik de nuldraad aansluit op (1), fasedraad op (5) voor de schakelaar zelf, en dan de fasedraad van het te schakelen object op (3)? Zo ja, wat dien ik aan te sluiten op positie 4?

Dit is voor mij de eerste keer en hoor graag of ik het goed zie

Klopt het wanneer ik de nuldraad aansluit op (1), fasedraad op (5) voor de schakelaar zelf, en dan de fasedraad van het te schakelen object op (3)? Zo ja, wat dien ik aan te sluiten op positie 4?

Dat klopt. Wel niet vergeten om van het geschakelde apparaat (de belasting) ook de nul-leider aan te sluiten. (een blauwe draad, die bijv. weer verbonden wordt met punt 1, of ergens anders met de nul-draad verbinding maken.)

Op 4 hoeft u niets aan te sluiten, maar het kan soms handig zijn als u nog ergens extra een fase-aansluiting (bruin) nodig heeft, bijv. voor een 2e timer-module o.i.d.

Het netste is om voor de geschakelde draad (naar de belasting) een zwart-gekleurde draad te nemen, indien mogelijk.

bruin=fase (live; 230Vac)
blauw=nul (neutraal)
zwart= geschakelde fase
geel/groen=aarde.

[Bericht gewijzigd door nonius op (16%)]

Bedankt voor de snelle reactie en bevestiging! Dan ga ik hem zo aansluiten, met zwarte draad!

Sukkels zijn het toch weer, die ontwerpers.

Als ze nu 1-2 hadden doorgelust ipv 4-5 dan had je de load aan kunnen sluiten tussen 2-3. Maar nu heb je een nutteloze 4 en moet je een extra lasdop inzetten voor de nul van de last. 8)7