Beste,
Weet iemand de oplossing voor het volgende:
Frigo Mrs 8550 draait op 12 volt,220volt en gas.
Alles gisteren vernieuwd element 12 volt,220 volt, keuze schakelaar, thermostaat.
Nu na 12h aan te hebben gestaan op 220 volt koelt hem nog niet alles werkt na behoren wat vernieuwd is, normaal moet hem na een uur of 5 koud zijn.
Heeft iemand nog een idee wat het dan nog kan zijn?
Absorptiekast.
Vroeger zetten we die een tijdje ( aantal uren) op de kop ( leeg en uitgeschakeld uiteraard)
Weet niet of dat nog werkt.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Dag Frank, welkom alhier!
Het waarschijnlijkste lijkt me dat, om gelijk welke reden, de koelvloeistof niet kan circuleren. Het idee van @revado zou dat kunnen oplossen. Zelf heb ik ooit - volgens raad van een camperforum - zo'n absorptiekoelkast langzaam rond haar as gedraaid, volle 360 graden, teneinde lucht uit het vloeistofcircuit te doen samenkomen op de bedoelde plaats bovenaan.
En neem me niet kwalijk, ik besef wel dat ge er niet veel aan hebt, maar het is toch spijtig dat ge een pak geld en een pak moeite hebt besteed aan een grote revisie van een koelkast met technologie die eigenlijk voorbijgestreefd is.
Hallo,
Merci voor de info, ik had er op andere site's al wat van gelezen.
De frigo ne keer op zijne kop zetten, dat gaan we maar eens doen wie weet...
Als er nog andere ideeen zijn eventueel dan lees ik ze graag, een nieuwe kopen kan altijd nog al zijn die wel erg duur.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
check eens of het vermogen op de sticker wel klopt? zo'n insteek meter ertussen zetten. tevens is het doorgaans zo dat deze toestellen op 230V beter koelen als op 12V, het koelvermogen is wat hoger dan. als er 1 van de elementen gaar is en dus de stroom lager dan koelt het ding ook niet goed.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Ja, goedkoop zijn de moderne compressorkoelkasten niet. Maar ze zijn wel zeer effectief en energiezuinig en bovendien superstevig. Ik heb mijn Waeco al zeker 15 jaar in opeenvolgende kampeerbussen, draait nog steeds als een Eskimo Inuit, nooit omziens naar.
Hallo Testman,
De onderdelen zijn het zelfde als die er defect uit kwamen.
Element 220 volt 190 watt, 12 volt 170 watt.
Hij start nu gewoon nu op na het vernieuwen wat vermeld staat in mij oproep en verwarmd, maar wordt niet koud.
Hij heeft 14 uur aan gestaan maar helaas koelt niet, normaal moet hem na zo'n uur of 5 al koud zijn en het vries vak ook niet.
Hallo paulinha,
De frigo's zijn zeker duur en zeker dit type nieuw...
Maar we blijven nog even stoeien met deze frigo.
Paulinha_B
Honourable Member
Voor een huis- tuin- en keukencompressorkoelkast is dat inderdaad belangrijk. Deze kampeerkoelkasten zijn erop voorzien dat een beetje scheef staan geen kwaad kan.
Nee, dat is juist niet voor compressor koelkasten van toepassing maar voor absorptiekoelkasten die zijn daar wel gevoelig voor, want het is daar de natuurlijke circulatie van het koelmiddel, die het warmtetransport moet regelen.
En vloeistof heeft nou eenmaal de nare neiging niet tegen de bult op te willen vloeien.
Bij de Adsorptie kasten ligt verstopping ( kristallen) op de loer inwendig. Ruig de kast op zijn kop, kloppen op de leidingen met rubber hamer krijg je de kast weer tot leven.. De kristallen moeten weer loskomen en dan komt de doorstroming weer op gang en verdwijnen de kristallen weer..