Op de foto is bij de pijl inderdaad een elco te zien. Die mechanisch verwijderen zorgt in ieder geval voor een kapotgetrokken + aansluitdraad.
Terugplaatsen is daarom zinloos.

Metalen draadje zit nog aan de elco.

O, misschien heb je geluk gehad en is uit zo uit het tin getrokken zonder verdere schade.
Vastsolderen is wel weer nodig.

Ja het is een elco lijkt mij gewoon dat dit te fixen moet zijn.

Maar de tv had geen geluid en getrokken beeld dus als je spelcomputer aansluit gerekt onderaan en schaduw van de figuren.

ook geen geluid koptelefoon.

de elco zit met de min ( buitenkant ) in klemmen idd, maar de plus in het midden is wel degelijk gesoldeerd. zou ervanaf blijven, er staan hoge spanningen op een tv chassis, dodelijk zelfs.

Ja ik blijf er veder van af.

Ik hoop een monteur te vinden heb an geplaats vraag & aanbod.

Jammer dat het zo lastig is iemand te vinden.

Ik wil er ver voor rijden en betalen.

Mvg.

Is er een repaircafé bij u in de buurt? Anders zou ik de TV daar langsbrengen en vragen of ze de elco terug willen solderen.

Voor nu zou ik de TV weer netjes dichtmaken en verder overal afblijven. Het zou zonde zijn als de TV verder beschadigd zou worden, daar gaat een toekomstige reparateur (en uw portemonnee) niet blij van worden.

Of dat gele ding een accu/batterij is kan ik niet zeggen, ik herken het niet als zodanig, maar is lastig te zien op de foto.

Ik zou zeggen, bedwing de verleiding om er zelf aan te gaan klooien, en zoek een reparateur, of desnoods dus een repair-café (waar ze in elk geval de elco weer correct terug zullen kunnen solderen).

Ja ik zal is kijken of ik iemand kan vinden die het terug kan solderen.

Maar ik ben echt opzoek naar een monteur.

Als iemand hier er verstand van heeft er tegen betaling er naar wilt kijken zou ik enorm waarderen.

Mijn regio waar ik woon ?

Wat bedoeld u precies.

Op dinsdag 20 augustus 2024 22:59:33 schreef Hoeben:
Even de regio aangeven.

Ik ben bereid om de tv te brengen.

Als dit nodig is.

Er zitten meerdere reparateurs in NL. Sommigen hebben honderden+ TV gerepareerd als er eentje bij jouw om de hoek woont is dat makkelijk.

Ik kan geen vinden.

Alleen lcd en het nieuwe spul wat ze repareren.

Niet het oude spul.

Ik bedoel hier op het forum in de sectie vraag en aanbod als je daar een bericht achterlaat met je woonplaats kan er iemand in de buurt contact opnemen. Dat scheelt jou een rit als degene toevallig om de hoek woont.

Op dinsdag 20 augustus 2024 23:44:13 schreef RAAF12:
Ik bedoel hier op het forum in de sectie vraag en aanbod als je daar een bericht achterlaat met je woonplaats kan er iemand in de buurt contact opnemen. Dat scheelt jouw een rit als degene toevallig om de hoek woont.

Heb het erbij gezet.

Je hebt toch al meerdere aanbiedingen van reparateurs gehad bij je vorige toestel? Zat daar niemand tussen die nog eens kan helpen?

Bij mij en andere hoeft er niet meer aangeklopt te worden voor adviezen..

Spreek voorjezelf flapdrol.

Op woensdag 21 augustus 2024 18:47:17 schreef smd:
Bij mij en andere hoeft er niet meer aangeklopt te worden voor adviezen..

*poeh poeh nou nou, ga je mond spoelen*

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (46%)]

ik heb zitten denken om met de "beperkte kennis van mij"je misschien aan te bieden om eens mee te kijken. Nu ik dit zo lees laat ik dat maar..
Ik heb niet mega veel kennis van tv's maar met de hulp hier die geboden word is het me vaak toch gelukt! Beetje dankbaarder naar de leden hier zou op zijn plaats zijn..

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (44%)]

*blah blah blah*

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (74%)]

.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op (99%)]

Kijk dit mag ik wel iemand die even leegloopt. @smd waar blijf je?

Ik ben geen boomer, maar denk ook niet dat het daar aan ligt.

Als je ooit een TV van die leeftijd aan de praat wilt krijgen en houden en je zelf niet de kennis hebt... Is het belangrijk om reparateurs te vriend te houden. Jij verslijt ze ongeveer even hard als televisies, maar er zijn er een stuk minder van.

Of koop zoals ik vaker geadviseerd heb, een toestel uit de jaren '90 of '00. Die kunnen nog wat langer mee als je geluk hebt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (16%)]