Hallo allen,

Ik heb een gratis TV gekregen, omdat deze een probleem heeft. Na ongeveer 3-5 minuten stopt het backlight ermee en krijg je dus een zwart scherm te zien. Het geluid en de ambilight doen het wel nog. Na een powercycle is het beeld weer terug. In eerste instantie dacht ik aan een software-probleem, maar het opnieuw installeren van de firmware heeft het niet opgelost (of het updaten van de firmware is uberhaupt niet gelukt).

Ik heb de TV inmiddels open liggen en zo op het eerste gezicht zijn er geen verdachte componenten (condensatoren zijn allemaal nog heel, geen verbrandde geuren, geen brandplekken etc). Op internet lees ik dat een kapot ledje van de backlight-strip kan zorgen dat de gehele backlight uitgezet wordt, maar bij die cases werkt het scherm of helemaal niet of is het scherm binnen 2 tellen zwart. Weet iemand waar ik een schema/repair guide kan vinden voor deze tv? Het is een Philips 55pus6703/12. Via iFixit had ik een linkje gevonden, maar die is verlopen. Eventuele andere suggesties voor testen die ik kan uitvoeren zijn ook meer dan welkom! Ik heb vrij veel ervaring met het repareren van andere elektronica, maar ik weet eerlijk gezegd niet helemaal waar ik hier moet beginnen. Ik wil ook niet te veel tijd eraan besteden (elk componentje doormeten heb ik geen zin in, dat is dat oude ding niet meer waard).

Alvast bedankt!

Meet de spanning van de backlight maar eens na, als er een rotte led in de keten zit, schakelt hij de backlight volledig uit.
Als je geluk hebt zie je een spanningspiek op het moment dat de led onderbroken wordt.
Als de drivers dan geen stroom meer ziet schakelt hij alles uit...
Niet heel waarschijnlijk, maar misschien blijft de driver wel spanning geven, dan zie je zeker dat de spanning omhoog gaat op het moment dat er een led een onderbreking geeft....

Wanneer de led afgekoeld is en de tv een power down gehad heeft, begint de cyclus opnieuw.

Bekende TV, vervang de LED strips maar..