LET OP !!!

In mijn andere topic over de Proxxon FET zaagtafel stond een link waar wel erg goedkoop een spare motor te krijgen was.

Als iets te mooi is....

deutschkaufhaus[punt]com/xxxxxx

Een "bestelling" van mij van dit artikel heeft bij Mastercard/ICS de alarmbellen doen afgaan en die hebben mijn kaart geblokkeerd.

Dus BESTEL HIER NIETS !!!!

Edit:
link onklaar gemaakt

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (14%)]

Die alarmbellen gaan bij mij al af als ik de AGB lees en 'Kleopatra markt' aanklik onderaan. Dan heb je ineens met een andere naam van de winkel te maken en ook het e-mailadres is dan weer anders dan de naam van de drie winkelnamen op de website (en het adres zelf wekt absoluut weinig vertrouwen).

Daarnaast zijn heel veel andere artikelen veel te opvallend veel goedkoper dan de 'adviesprijs elders'.

Oftewel: je mag van geluk spreken dat het (tot nu toe) hier bij gebleven is en je credit-card provider ingegrepen heeft, naar mijn mening had je dit makkelijk van tevoren kunnen weten.

Ik ben benieuwd hoe flash2b op die site gekomen is, maar ik gok dat Google gebruikt is...

Sorry bram, ik had die link gevonden door google. Ik had 2 links gevonden... en heb géén enkele relatie met die shops....

Ik heb de URL in mijn post in dat topic met XXX onklaar gemaakt.

Is er ook wat mis met die 1e?

Link anders naar dit topic ipv naar de shop? Nu staat er niks in het originele topic hierover, en geen verwijzing ook. Iemand die het later vind gaat dit er niet bij vinden.

De productpagina van de motor zag er niet verkeerd uit. Maar nu ik ietsje meer naar die site heb gekeken is het duidelijk dat het allemaal compleet ongerelateerde producten zijn, en het e-mail adres is ook van een privépersoon in plaats van een winkel-e-mailadres.
Als grootste probleem zie ik dat er geen enkel postadres of vestigingsadres te vinden is. Zelfs dropshippers vermelden het vestigingsadres doorgaans.

Kortom, leermomentje. Altijd even de rest van de website ook bekijken als je iets bestelt. Ik denk dat ik er ook in was getrapt, als ik de rest van de site niet had bekeken.

Gelukkig heb je snel weer een nieuwe CC, het is mij ook een keer overkomen.

als ik 2024 als opstartdatum van een webpagina zie, ga ik altijd al het domein controlleren.

zo ook een website gevonden (mijn vrouw) met goedkope kledij. heleboel positieve feedback van jaren terug, maar een domein die pas 3maand ervoor was aangevraagd.
een winkel in italie, domein geregistreerd in cyprus en de naam was een chinees. adres klopte totaal niet, telefoonnr's was verkeerde land...

op die deutschkaufhaus website valt me op dat de bank logos zwart wit zijn, EN het is één grote foto.
normaal zou je een logo van visa, en een logo van paypal naast elkaar verwachten...
https://en3.luxedressshop.com/wp-content/uploads/2021/03/payment-1.png

die foto komt dan nog van een ander domein: luxedressshop[punt]com/xxxxx
wat dan nog een lege 'voorbeeld' website lijkt te zijn. een copy paste van de code, wat artikelen erin en frauderen maar

straf dat mastercard er zo snel kunnen voor ingrijpen heeft

edit:
link onklaar gemaakt

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (5%)]

Ik had óók gekeken op die website. En wat (Proxxon gerelateerd) in mijn winkelmandje gestopt.
Maar mijn vrouw die mee keek, riep stop maar, er klopt iets niet.
Buiten het feit dat het wel erg goedkoop was, is er vooraf ook geen informatie te vinden over de verzendkosten.
Toen ik mijn winkelmandje bekeek kreeg ik meteen de totale kosten te zien. Dit is uw aankoop. En moest meteen gaan betalen.
Stoppen riep mijn vrouw , hier gaan we niet aan beginnen.
Koop maar gewoon bij Wetronic, dan maar "duur". Maar goede ervaringen mee.:)

ruud

Op maandag 26 augustus 2024 13:02:27 schreef flash2b:
Sorry bram, ik had die link gevonden door google. Ik had 2 links gevonden... en heb géén enkele relatie met die shops....

Ik heb de URL in dat topic met XXX onklaar gemaakt.

Is er ook wat mis met die 1e?

Dat weet ik dat je geen relatie met die shops hebt :-)
Geen probleem.

Oftewel: je mag van geluk spreken dat het (tot nu toe) hier bij gebleven is en je credit-card provider ingegrepen heeft, naar mijn mening had je dit makkelijk van tevoren kunnen weten.

Klopt, iets te haastig besteld voordat ik weg moest. "Geluk" valt gelukkig nogal mee, ICS (Mastercard) zit er strak bovenop en zijn best soepel met het terugdraaien van transacties. Ik ben niet voor niets al 35 jaar klant bij die club.

Inderdaad, zoiets nooit overhaast doen. Als je even de tijd neemt om dieper te kijken dan heb je al snel door dat deze site niet fris ruikt.