Beste forumleden.
Als ik een relais op een relaisbord ( 5V Relais Module Met Optocoupler Relais Uitgang 4 Relais Module voor Arduino Plc Automation Apparatuur Controle ) een relais gedurende één uur aangetrokken laat heeft dit dan geen nadelige gevolgen voor relais of het arduino bord ?
Dank u.
Dummy
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
We weten natuurlijk niet over welk relaisbord het exact gaat, maar het lijkt waarschijnlijk dat het zo'n goedkoop ding van bij Ali is. Bij de kwaliteit van de toegepaste relais kan men dan reserves hebben. De Arduino daarentegen zal het wel best volhouden.
Al laat je hem een jaar aangetrokken staan.
Als ze schermen met de term "PLC" mag nooit een punt van twijfel zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het gaat om deze relais van aliexpress ( 4,79 € ).Als ik op de duurdere borden kijk zie ik dat dezelfde relais van hetzelfde merk worden gebruikt.
5V Relais Module Met Optocoupler Relais Uitgang 1 2 4 Relais Module voor Arduino Plc Automation Apparatuur Controle.
Dummy
Ja ik had hem ook gevonden:
Heel standaard bordjes, populair. Een relais kan je tientallen jaren ingeschakeld laten. Omdat het een elektrisch bekrachtigde magneet is die wat stroom nodig heeft (ongeveer zoveel als 4 ledjes) lijkt het niet de elegantste methode, maar wel simpel en voordelig.
Een kamerthermostaat heeft vaak een bistabiel relais, dat blijft na een stroompuls in de gewenste positie.