Hallo,tv horizontale strepen in beeld.
Dit gevonden in voeding.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 september 2024 19:30:26 (56%)
Hallo,tv horizontale strepen in beeld.
Dit gevonden in voeding.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 september 2024 19:30:26 (56%)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 september 2024 19:29:30 (88%)
Die bolstaande elco van 1000uf sowieso vervangen.
JimA: Maak eens een lijstje voor jezelf met basisvragen die we je altijd stellen, met antwoorden erbij als die universeel zijn.
bijvoorbeeld:
bolle elco? -> vervangen
strepen? -> wat voor strepen hor/vert dik/dun evt. foto plaatsen
Klopt helemaal want Maarten schrijft maar wat ik heel vaak lees is een soort van angst om aan een reparatie te beginnen en dat is op zich begrijpelijk.
Dat die bolle elco vervangen moet gaan worden is overduidelijk maar het vervangen dient wel zorgvuldig gedaan te worden.
Een goed soldeerstation is een vereiste maar een soldeertin verwijderaar is nog veel belangrijker.
Ook bij reparatie aan de huidige tv's is goed gereedschap het halve werk en met vooral logisch redeneren komt u al verder in de richting van de oorzaak.
In dit geval staat de elco bol en de andere op de betreffende voedingsprint niet en als u de constatering vergelijkt met de banden van uw auto valt u direct op dat er één band lek zou kunnen zijn.
Heel logisch gaat u niet alle banden preventief vervangen maar alleen de band die lek is.
Golden Member
Ronny530, JimA heeft meer dan 500 topics gestart over TV reparaties. Hij zou nu ondertussen eigenlijk wel moeten weten hoe hij een topic start en wat te doen met een bolle elco.
Precies, en dan kan een checklist misschien goed helpen. Hij zal heus wel weten dat er veel soorten strepen zijn, maar er bij het posten misschien niet aan denken.
Hallo,ja sorry fout van mij,het zijn verticale dunne lijntjes,heb elco vervangen,maar lost het probleem niet op.
Ik zal nog foto of filmpje plaatsen.
Misschien meer elco's?? het is wel een bejaarde TV.. Maar Jim, repareer jij TVs of repareert dit forum jou TV's? Waarom vraag ik dit, om dat dit inderdaad de 500+ TV vragen die je heb gesteld, maar ik ontdek nooit dat je zelf iets meet of doet...
Bij deze voeding altijd ALLE elco's aan secundaire zijde vervangen! Gebruik daarvoor wel Low-ESR 105° typen, bijvoorbeeld de FR reeks van Panasonic.
Heeft deze TV een apart FRC bord? Is al een tijdje geleden dat ik ermee heb gewerkt.