Siera 37KN2012-10R

Ik heb vandaag deze oude TV van de zolder gehaald. Het is een kleine TV van Siera met modelnummer 37KN2012-10R. Hij werkt prima. Ik heb mijn NES er op aangesloten en vervolgens met de Zapper gun Duck Hunt gespeeld. De TV geeft prima beeld en geluid.

Ik kan echter vrijwel geen informatie vinden over deze TV en ik vroeg me af of iemand hier er meer over weet.

Zal vast een Philips-product zijn, ik verwacht Maarten Bakker zo wel uitsluitsel geeft

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

Siera is in Nederland beter bekend als Aristona. Het is een Philips submerk, maar dan specifiek voor de Belgische markt en een aantal exportmarkten terwijl Aristona specifiek voor de Nederlandse markt is.

Jouw toestel is geproduceerd in 1989 in Taiwan, daar had Philips een fabriek voor kleinbeeldtelevisies die in de loop van de jaren verschoven is naar uitsluitend computermonitoren en in 2006 is overgenomen door het Taiwanees-Chinese TPV.

Het gebruikte chassis is NC3-CR, ik geloof een Taiwanese ontwikkeling en in elk geval geproduceerd in Taiwan en Singapore als low-end model (in productieperiode en prijssegment gedeeltelijk overlappend met het modernere GR1-AX chassis dat o.a. in Italië, Spanje en Singapore werd geproduceerd).

Het vergelijkbare Philips type is 14CN2201.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt voor de info Maarten! Ik heb ondertussen ook nog de originele gebruikershandleiding gevonden. De afstandsbediening is helaas zoek.