Bertjebuk
Electronica is mooi als het goed werkt
Hallo; ik heb een aantal gekomprimeerde mappen,wel allemaal geopend staan nu in bestandsmap,kunnen de gekomprimeerde mappen dan verwijdert worden zonder verlies van gegevens.
Als ik je goed begrijp: Nee.
Als ik je niet goed begrijp: Misschien.
Wat heeft dit met arduino te maken?
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Ik snap het ook niet heel goed.
Maar misschien is het een mogelijke benadering om de bestanden te hernoemen, bv
mv mysteryfile.zip org_mysteryfile.zipen dan grondig te checken of alles nog werkt.
Zoja: hernoemde bestand(en) verwijderen.
Zonee: hernoeming ongedaan maken, en een fatsoenlijke vraag stellen, hier of (wellicht beter) op tweakers.
Bertjebuk
Electronica is mooi als het goed werkt
ik zal het proberen nader uit te leggen, ik heb een gekomprimeerd bestand voor de arduino gedownload en deze uitgepakt dan staat er bestandsmap. Deze map werkt. kan ik dan de gekomprimeerde map verwijderen?
Ik denk dat je het kunt verwijderen ALS ik je goed snap. Je download een zip bestand (waarschijnlijk naar je downloads map), en pakt deze map uit. De uitgepakte map verplaats je naar je “libraries” map in je arduino map.
Dan kun je je zip bestand uit je downloads map inderdaad verwijderen.
Verwijder je de map uit de libraries map dan heb je kans dat je project niet meer compiled (maar ook dat is eigenlijk alleen als je je uitgepakte map weg gooit)
In theorie kun je ze weggooien maar ik bewaar ze altijd in de directory van/bij het project. Het wil wel eens voorkomen dat een nieuwere versie van een libary ineens niet meer werkt en dan moet je terug.
Op zondag 20 oktober 2024 13:50:53 schreef Paulinha_B:
Ik snap het ook niet heel goed.
Maar misschien is het een mogelijke benadering om de bestanden te hernoemen, bvmv mysteryfile.zip org_mysteryfile.zipen dan grondig te checken of alles nog werkt.
Zoja: hernoemde bestand(en) verwijderen.
Zonee: hernoeming ongedaan maken, en een fatsoenlijke vraag stellen, hier of (wellicht beter) op tweakers.
Niet iedereen heeft Linux
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Hoe een bestand te hernoemen hoef je niet te spellen denk ik, en ook linux heeft alweer wat decennia een grafische shell waar je dit met twee klikken in kunt doen 
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Wat is dit, computerles voor beginners? Het is een download, in het ergste geval download je het opnieuw.
Op maandag 21 oktober 2024 09:36:00 schreef SparkyGSX:
Wat is dit, computerles voor beginners? Het is een download, in het ergste geval download je het opnieuw.
Een dag later lukt dat nog wel maar na langere tijd weet ik (vaak) niet meer waar ik iets gedownload heb. En van soommige libraries zijn er functioneel wel 88 varianten gemaakt door verschillende programmeurs.
En zo duur is de disruimte niet meer tegenwoordig.
Dat is inderdaad de truc, die paar kb doen geen pijn.
En als je OCD niet kan verkroppen dat die bestandjes daar staan te staan kun je ze inderdaad even omnoemen of verplaatsen om te kijken of het dan nog steeds werkt.
Allemaal redelijk "computers voor dummies" niveau.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op zondag 20 oktober 2024 15:08:25 schreef Bertjebuk:
ik zal het proberen nader uit te leggen, ik heb een gekomprimeerd bestand voor de arduino gedownload en deze uitgepakt dan staat er bestandsmap. Deze map werkt. kan ik dandehet gekomprimeerdemapbestand verwijderen?
Als je dingen noemt zoals ze heten dan is het makkelijker om een goed antwoord te krijgen.
Ja, je download is gecomprimeerd om bandbreedte te besparen. Als je die hebt uitgepakt, dan wordt het download bestand niet meer gebruikt. Die bewaar je normaliter voor het geval dat je zit te rommelen in de uitgepakte directory en iets wegmikt wat weldegelijk nodig was.
Maar tegenwoordig is er over nadenken om dat soort dingen weg te gooien vele malen duurder dan gewoon een grotere disk kopen.
(Als je over dat soort dingen nadenkt, ben je vast met pensioen: "ik heb niets anders dan tijd". Ja, maar je hebt 40 jaar moeten werken om die vrije tijd bij mekaar te sparen....)
ik heb op de pc een map "arduino" staan.
daarom staat dan een map "arduino1.6" met de ide software en als zijn submappen
ook een map 'downloads' waar alle zips in staan. zou er iets corrupt gaan, dan weet ik EXACT welke versie van die library ik had. niks zo erg dan een library opnieuw te downloaden en dan niet compatible te zijn met uw vorige programma.
dan nog een map 'info' waar ik html bestanden in bewaar van intressante websites die ik lokaal houd. idem hier. als ik de pagina terug zoek, is die ineens verdwenen
dan nog een map 'PROGS' waar al mijn projecten in staan.
ik ga echt geen zip bestanden gaan 'weggooien', wegens ruimtegebrek. we leven niet meer in 1980 waar 5MB een maandloon kost