Ik had bij tme een review geplaatst.
De levertijd van mijn product blijkt ineens een week of 6 te worden, hoewel het product op voorraad was toen ik het bestelde (ik zag op de website voorraad van 4 naar 3 gaan).
Ik wil het verdere verloop graag toevoegen, dus mijn review aanpassen.

Het blijkt dat de beoordelingsmogelijkheid zo staat ingesteld dat je niet binnen 1 maand een nieuwe kan geven en ook niets kan aanpassen.

Het past misschien niet helemaal in dit topic, maar ik wil je (en anderen die dit lezen) toch even de volgende tip geven:

Als je er zeker van wilt zijn dat je de (laatste voorraad) componenten geleverd krijgt moet je het direct in je winkelwagen plaatsen. Het wordt dan gereserveerd en is niet langer bestelbaar voor anderen.
Het aantal 'in het magazijn' gaat zichtbaar omlaag zodra je het in je winkelwagen zet.

Daar geloof ik niets van eigenlijk. Ik verwacht dat daadwerkelijk betalen de voorraad aanpast.

Maar uh, topicstarter: dit is een nogal universeel gegeven en beperkt zich niet tot TME. Ik heb recent bij Mouser voor m'n zus schakelaars besteld. Die waren een hele tijd niet beschikbaar of het was iets als 'ergens volgend jaar beschikbaar', ik weet het niet meer. Recent zou ik bestellen en besloot even te kijken of er soms iets was veranderd en warempel, ze hadden ze weer op voorraad. Van de 21 stuks waren er nog 14 over toen ik ging bestellen. Blijkbaar heeft iemand een foutje gemaakt, want tegen de tijd dat ik besteld had kreeg ik ook binnen een uur een mailtje dat het bestelde aantal in backorder geplaatst was omdat ze niet op voorraad waren.
Het is een wat oudere serie, dus ik hou er rekening mee dat ik ze of nooit ga krijgen, of Mouser nu speciaal een order moet plaatsen bij EAO ;)

Daar geloof ik niets van eigenlijk. Ik verwacht dat daadwerkelijk betalen de voorraad aanpast.

Ik bestel regelmatig bij TME.

Lees het op de website:
https://www.tme.eu/nl/how-to-buy/7414/orders-83/
"Bestellen (bevestigd met de "bestelling" toets) van een artikel betekent dat het onmiddellijk voor u in het magazijn is gereserveerd. Dit wordt bevestigd door de verandering van hoeveelheid in de "voorraad" en door het verschijnen van het geselecteerde product in de winkelwagen."

Op woensdag 30 oktober 2024 20:08:37 schreef weardguy:

Dat van die reservatie klopt effectief, ik bestel ook regelmatig bij TME. De reservatie loopt wel maar een beperkte tijd zolang je niet betaald hebt. Maar gedurende die tijd kan iemand anders die gereserveerde producten niet meer kopen.

Dat alles gaat natuurlijk ook alleen maar op als hun eigen voorraad klopt ... en dat zal vaak, maar niet altijd zo zijn.

Ik heb vrijdagavond 25-10-2024) een account aangemaakt, besteld en vooruit betaald (moet voor privé) per bank.
Van de Igus SAM series hadden ze alle maten, maar kleine aantallen (3...8) op voorraad. Voorraad van mijn SAM-20 zag ik na bestelling van 4 naar 3 gaan.

Ik kreeg van TME geen betalingsbevestiging per mail, wel een factuur. Wel zag ik dinsdag 29-10-2024 op website bij mijn account dat ze mijn geld hadden.

Omdat ik nog steeds geen verzendgegevens binnen had (DHL trrack and trace) ging ik op onderzoek uit. Daar bleek dan dat het product pas in week 49 in hun magazijn ligt. Ik zal het dus niet vóór 8 december binnen krijgen.
Wat @OPTOdesign zegt klopt in mijn geval dus niet.

Tegelijk blijkt dat alle SAM modellen niet meer in voorraad zijn. Ik vermoed dat het geen hardlopers zijn, en dat TME ze niet terug kan vinden.

Ik vind het vervelend dat TME uit "voorraad" in mijn winkelmand plaatst en wel mijn geld heeft geaccepteerd maar achteraf de levering op de lange baan schuift, zonder mij te informeren.

Mensen/bedrijven met de juiste ingangen bij Igus krijgen de spullen binnen 2 a 3 dagen geleverd, maar dat krijgt TME niet voor elkaar?

Ik kan bellen naar TME. De vraag is of ik kan annuleren. Zo ja, dan vraag ik me af wat de levertijd van de terugbetaling zal zijn...

Bij eerder contact met Igus deden zij de suggestie om mij (ik ben privé) via een zakelijke relatie te leveren. Eigenlijk wil ik dat niemand aan doen die niet in hun business geïnteresseerd is (want Igus bijt zich in hun vast).

EDIT 31-10-2024:
Vandaag nog eens gekeken bij mijn bestelling. De levertijd (aankomst magazijn TME) wordt nu week 50 ipv 49. Wegens Kerst oud&nieuw zal ik de Igus SAM-20 dit jaar wel niet meer binnen krijgen. Ik ben het zat.
Ik heb TME gebeld en mijn bezwaren kunnen bespreken. Op een prettige manier! Ik heb mijn bestelling geannuleerd en zal over 1 week mijn geld terug krijgen.
De dame aan de telefoon zei nog dat je wel met Ideal kan betalen. Dat zit verstopt onder SIX payment services.

Ik heb mijn broertje (die heeft KvK nr) gevraagd of hij mij dit kan doen toekomen: https://www.igus.nl/product/igubal_SAM_W300?artnr=SAM-20

Ik had een tijdje terug een SSD bij Cex/Webuy besteld, stond op de site op voorraad, pas na volgens mij 2 weken kreeg ik bericht dat ze niet kunnen leveren en het geld terug zullen storten, heel raar was dat. Heb gelukkig wel het geld teruggekregen en toen bij Bol.com besteld.

Het ging om een aparte m2 SSD van 120GB, zo goedkoop mogelijk, heb daar Debian Linux op staan als vervanger voor Windows 11. De schijf is volledig versleuteld en VPN gaat lekker snel via WireGuard. Ik heb alleen nog voor Office en bepaalde games Windows nodig. Zo kan ik als het nodig is altijd terug naar Windows door de andere SSD terug te plaatsen zonder een hele schijf met Dualboot te hoeven maken.

Fijn je update te lezen. Ik vind de klantenservice ook altijd erg prettig en behulpzaam. Er wordt altijd meegedacht naar een zo goed mogelijke oplossing en ze staan ook altijd open voor feedback. Mijn eerste bestelling was in 2013. Het is nu al zoveel beter dan het toen was. Ze doen ook echt iets met de feedback van klanten.

En ik maar denken dat deze rubriek (Site feedback) uitsluitend en alleen bedoeld is voor de Circuits Online site! 8)7

Op donderdag 31 oktober 2024 14:32:59 schreef vergeten:
En ik maar denken dat deze rubriek (Site feedback) uitsluitend en alleen bedoeld is voor de Circuits Online site! 8)7

Ik begon met de vraag of ik mijn review (in Shops, een onderdeel van Circuits Online site!) kon aanpassen, c.q. de suggestie om dat mogelijk te maken. Dat was/is het onderwerp dit topic.
Daar heb ik geen reactie op gezien. Lijkt me iets voor de websitebazen.

Maar wel fijn dat het waarom nu uitgespit wordt.

Daarmee is het eea wel rond.

Tipje voor de volgende keer: pas reviewen als het eea compleet is.