Da&g iedereen,
ik heb een Velux-dakvenster met een Velux KSX 100, elektrische bediening, via mijn afstandsbediennig Velux KMX 100.
Oplaadbaar met zonnepaneel. Geinstalleeerd sedert 07/06/2015.

Vanmorgen weigerde het dakvenster open te gaan tot zijn ingestelde geprogrammeerde stand van 50%. Die ging enkel enkele centimeters open (beveiliging om de klep aan de ketting van de motor nog te kunnen bereiken?).

Op mij afstandsbediening Velux KMX 100 komt een melding in de display :

" Uitgeschakeld door stroomtoevoer "

Is het mogelijk dat de batterij (Batterij voor Velux Integra Solar 10,8 V 2000 mAh 21,6 Wh KSX 100 K) niet meer goed oplaad en deze moet vervangen worden? Of kan het een andere oorzaak zijn?
Ik moet nog mijn ladder plaatsen om het dakvenster te bereiken....

Misschien heeft er iemand met deze weinige foutgegevens, dit ook reeds meegemaakt en heeft ie het opgelost met een nieuwe oplaadbare batterij.
Ik zal binnenkort mijn ladder plaatsen om na te zien.

Maar....iemand misschien?
ps: meer gegevens en foto's komen hier later.

grts
Guido

ik gok dat de accu idd aan zijn einde is, 9 jaar oud en evt plank lig tijd nog erbij. ik zou zeggen open maken en kijken wat voor accu erin zit.

oke testman, bedankt voor jou antwoord. Ik zal mijn ladder (lol) zetten vandaag, en even resetten en daarna die batterij er eens uithalen om te zien welk type.
Ik heb reeds op amazon.com.be een batterij gevonden :
vhbw Accu compatibel met Velux KSX 100K, Integra Solar rolluik voor dakramen en rolluiken op zonne-energie (2000 mAh, 10,8 V, NiMH)
29,99 euro

Ik laat iets weten, na de reset....

9 jaar oud in zon en vrieskou, je kan het de accu ook niet kwalijk nemen, helemaal omdat het de vraag is of hij s'winters vollaad.

Wat ook nog kan is dat de solarcell of laadprint door vocht aangetast zijn. Het is mischien verstandig om dat te controleren voordat je de ladder weer opbergd.
Succes :)

oke tuxie, zal ik doen, en laat iets weten....

Ik heb de reset uitgevoerd maar het is nietopgelost. De batterij heb ik er dan maar uitgehaald (zie foto) en is een type :
3SD B01 WW (833297) (vervangbatterij bij Amazon.com.be 389 euro)

Ik probeer dit en hoop dat er niks anders defect is.

Originele foto van de velux-batterij.

Ziezo, ik heb geluk ..... met de nieuwe batterij werkt het dakraam terug.
Het is zoals Tuxie zei dat 9 jaartjes lang zijn voor een batterij.
Dus, al bij al is het opgelost....

Bedankt aan iedereen voor de hulp.

grts

Guido