hallo dames/heren, bijgevoegd een paar diodebruggen. hoe heet dit type diode, wat is hun configuratie en waar kun je ze kopen? er zijn vast egbruikers die dit weten! bedankt alvast, dto
Seleniumcellen, ze zijn al jaren obsolete..je kan ze vervangen voor iets moderners..zoek naar brugcel.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Zien er uit als selenium bruggen, mogelijk uit oude acculaders. Wat wil je ermee? Het is nou niet bepaald het modernste spul.
hallo forum gebruikers, snelle raectie! inderdaad, uit oude apparatuur. maar hoe was dmvg, dtoat ooit geconfigureerd, wat is de 'hete'zijde van deze diodes?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
hallo arco, perfekt! precies wat ik zoek/zocht. het is ouwe troep begrijp ik nu dus waar je het kunt kopen is een onnozele/niet relevante vraag. hartelijk dank voor de inspanningen, het forum werkt! mvg, hjz
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op woensdag 6 november 2024 16:00:01 schreef dto:
het forum werkt! mvg, hjz
Dat weten we al sinds het bestaan, nu weet jij het ook !! 
En wat die antieke seleen gelijkrichters betreft.
Een keer een overbelasten of kapot en die lucht vergeet je nooit meer.
Dat stinkt gruwelijk!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het typenummer geeft de eigenschappen aan: B20/15-5. B betekent brug, 20V is de toegelaten RMS wisselspanning, 15-5 betekent waarschijnlijk 15A piek of met goede koeling en 5 continu. Komt vrijwel zeker uit een acculader voor loodaccu's.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Dus bv. een KBPC2510 zou voldoen voor de topicstarer, begrijp ik dat goed? Misschien is het zelfs stevige overkill, maar bij ome Chinees kan een beetje extra armslag nooit kwaad.
Slechts 1 voorbeeld: https://www.aliexpress.com/item/1005006647431911.html maar ze zullen bij deftige aanbieders ook wel te vinden zijn.