Onze spiegel met touch schakelaar voor de verlichting en verwarming, leeft een eigen leven! De verlichting gaat vanzelf aan en een paar seconden later weer uit. Maar niet altijd, soms werkt het wel goed. Het lijkt alsof de elektronica wordt gestoord door iets. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Het gekke is, als de spiegel op tafel ligt om te testen, werkt alles prima. Zodra de spiegel aan de muur hangt, doet hij gek. Maar inderdaad, als je aan het douchen bent en de spiegel is beslagen, wordt het nog erger. Ik dacht eerst aan sluiting tussen spiegelglas en sensor, maar isoleren met plakband helpt niet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Weekeinde, tijd om de spiegel weer van de muur te halen!
Fase en nul omdraaien helpt niet, de schakelaar blijft knipperen om de 2 seconden. Nu heb ik de sensor los gedraaid, zodat deze los in de spiegel zit. Nu werkt de schakelaar weer normaal!
Het lijkt er dus op dat de sensor op de een of andere manier contact maakt met het spiegelfolie, waardoor het veld wordt beïnvloed. Alleen is alles geïsoleerd met plakband en een rubbertje (kraanleertje). Kan het zijn dat het rubber doorlaat, zodat er sluiting wordt gemaakt met het spiegelfolie? En dat daarom de touchschakelaar niet goed werkt?
De sensor zit nu los, maar eigenlijk wil ik dat deze vast zit...