hallo,
ik ben bij de TU een kabel aan het uitzoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
het moet een 6-aderige kabel zijn met afscherming geschikt om een PT1000 aan te sluiten (6 aders inderdaad voor dual PT1000 in 1 behuizing).
gewoon kabel voor binnen.
bedankt
Op woensdag 20 november 2024 12:46:42 schreef trix:
inderdaad de PT1000 word 3-draads aan gesloten.LIYCY ik zal eens kijkn bij de TU
2571227
die lijkt inderdaad wel zeer geschikt, dat gaat hem worden. bedankt 
edit: ik zie op die site van de TU al snel door de bomen het bos niet meer.
ik ga toch eens vragen of afd. inkoop dat soort dingen niet kan uitzoeken, er gaat stiekem veel tijd aan verloren.
[Bericht gewijzigd door trix op (57%)]
roadrunner84
Meep! Meep!
Ik spreek vast vanuit onkunde, maar waarom niet gewoon een UTP kabel? Twee paren per sensor, de ground op beide aders van het paar aansluiten, ofwel op 1 ader van beide paren van 1 sensor.
Een goedkope utp doet het niet zo lekker op een machine. Veel te kwetsbaar, zeker op ladders. En iedere ader moet gelijk zijn, dus paren in de massa aan elkaar knopen is niet zo'n best plan. Dat geeft een meetfout.
Als je netwerkkabel zou nemen die wel robuust genoeg is word ie gekijk een stuk duurder dan LIYCY.
Ik heb net een tiental PUR netwerkkabeltjes van 7m gekocht voor in totaal bijna 1000 euro.
Dus ongeschikte kabel heeft hier op geen enkele manier een voordeel.
100 euro per stuk 
of minder dan 15 euro per meter, dan word het al wat beter 
[Bericht gewijzigd door trix op (59%)]
Een solide ethernetkabel van 7 meter met dikke PUR mantel kost 98 euro netto. Dat is een van de goedkopere.