Bij Mouser is een gratis Condensatorreferentieblad als download beschikbaar echter pas na registratie.
Heeft iemand deze al gedownload en bereid deze hier te posten of weet iemand waar deze kan worden gedownload zonder registratie?
Onderstaand de link naar het Mouser Condensatorreferentieblad.
Dank.
https://emea.info.mouser.com/mouser-capacitorreference-emea-nl?pid=mou…
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb het geprobeerd maar niks gezien na de registratie dus er gaat wat verkeerd. Ook niet per mail gehad.
Binnen een minuut werkte alles. Maar de beloofde informatie over de condensatoren is de moeite echt niet waard!
17 uur toegevoegd--zie de betreffende info voor geïnteresseerden.
[Bericht gewijzigd door Brightnoise op (24%)]
Hmmm, lijkt dus meer op een listige manier van Mouser om meer registraties / persoongegevens te verwerven.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
En als jullie daar nou bij Mouser eens over gingen klagen... Of dat iets uithaalt weet je niet (het blijft een Amerikaans bedrijf), maar je weet het nooit... Zo gek veel grote spelers in die wereld zijn er niet en ik denk dat de concurrentie best hevig is, dus misschien luisteren ze ook nog naar je 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
nonius
set SCE to AUX.
En als jullie daar nou bij Mouser eens over gingen klagen...
Klagen? Altijd een optie natuurlijk, het kan erg opluchten. En hoogstwaarschijnlijk ga je zelfs een erg positief klinkend typisch-Amerikaans reply krijgen: 'We care deeply for the opinions of our customers to help us improve! Thank you for your feedback, it means a lot to us!'.
Tsja, het gaat er ook helemaal niet om dat de klant een handig overzichtje krijgt (hint: anders kon je het wel gewoon gratis en direct downloaden van de site), het gaat erom dat Mouser zoveel mogelijk data van (potentiële) klanten krijgt. Dus wat dat betreft heeft het 'referentieblad' z'n functie vervuld.... 
('t is inderdaad wel een beetje schandalig. Middelbare school natuurkundevergelijkingen, nietszeggend 'discharge profile', half-assed 'capacitor sizes & formats'... Een belediging van iemand's intelligentie. Het enige waar ik zelf nut van zou hebben dat zijn de EIA-tolerances en de voltage codes.)
Kleine tip voor de volgende keer dat er een foldertje in de brievenbus zit met daarin een wedstrijd met schitterende prijzen zoals een kans op een potlood-met-een-gommeke, waarbij het enige dat je hoeft te doen is al je persoonsgegevens in te vullen naast bloedgroep, kleur haar en ogen, sexuele geaardheid, opleiding, inkomen, je medicijngebruik en medische aandoeningen.... is zichzelf af te vragen: is dat potlood-met-gommeke dat allemaal wel waard...?
[Edit: en ik zie nu pas dat zowel axiale als radiale condensatoren allebei 'axiaal' worden genoemd....]
Waarschijnlijk vonden ze bij Mouser de inhoud van het blad al moeilijk genoeg zo.
Voor beginners in de elektronica kan het blad nuttig zijn. Voor de gevorderden / experts in dit vakgebied is het de registratie inderdaad niet waard.
Dank Brightnoise voor de inzage in het blad.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op woensdag 20 november 2024 23:16:35 schreef nonius:
[Edit: en ik zie nu pas dat zowel axiale als radiale condensatoren allebei 'axiaal' worden genoemd....]
Ohjee, die mag ook wel in het fouten-in-datasheets-topic.
De rest van het blad voelt ook wat ‘filler content’ eigenlijk… de ‘ontlaadgrafiek’, maar ook de rechterbovenhoek met “tigveel condensatoren verkocht”. Oncontroleerbaar feitje, bovendien gooit het ongetwijfeld 0.1% np0 en motorstartcondensatoren op 1 hoop, met alles daartussen, en ultracondensators erbij. 2/3 van alle statistieken is verzonnen, waarvan tegenwoordig 60% door een LLM. En wat maakt het mij uit hoeveel condensatoren er jaarlijks verkocht worden als ik bijvoorbeeld een filter wil ontwerpen of een schakelende voeding wil afvlakken?
Dus ja, eens met je kans op een gratis gummetje (met potlood) na opgaaf van bloedgroep, geaardheid, en jaarinkomen - vergelijking. ‘T is iets minder erg, maar er wordt wel ergens een kool zachtjes geroerbakt.