Iemand een idee waar ik meer informatie kan halen over netopbouw schema's in hoog- of middenspanning zoals het voorbeeld in bijlage?
Voor een kennistest over middenspanning binnenkort wil ik dit graag bijschaven en een schema kunnen lezen. Ik heb totaal geen idee wat de verschillende symbolen en kleuren willen zeggen. (rode bollen, blauwe bollen, rode pijl, groene pijl, rood vierkant met wit puntje, ...)
Uiteraard heb ik een grote elektrische achtergrond in laagspanning en kan ik eendraadschema's lezen.
Dat is een graphic van een SAS, DCS of ander besturingssysteem. Dat kun je niet vergelijken met reguliere schema's
Dus een groot deel van de symboliek zal afhankelijk zijn van het gebruikte systeem.
Het is een overzicht van een verdeelinrichting. Bestaande uit twee delen, ieder met twee railsystemen.
Wat betreft de symbolen doe ik wat veronderstellingen, die dus fout kunnen zijn:
De witte rail loopt door over beide delen, met koppelschakelaars die open staan. De witte rail is uit bedrijf, de groene stippen op de knooppunten geven aan dat de railscheiders open staan.
De blauwe rail is in bedrijf, de rode stippen geven aan dat de railscheiders gesloten zijn.
De rode vierkantjes zijn de vermogensschakelaars, maar wat de symbolen daarin betekenen weet ik niet.
De groene driehoekjes naast de inkomende en afgaande kabels geven de vermogensrichting aan.