Heeft er iemand info over de voeding (betekenis verschillende kleuren draadjes die er uit komen)van de AM-U33?

En heeft er iemand info (datasheets ofzo)over de STK 2145 IC en de STK 3042 IC die in deze versterker zitten?

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op ]

Moe je ff zoeken op google en anders moet je gewoon gaan meten wat er uit die voeding komt

Maar hoe kan je dan weten wat de maximale stroomsterkte is die zo'n uitgang levert, ik bedoel je kunt toch niet gaan meten hoe lang het duurt voordat het ding opgeblazen is... want dan hebbie er nix meer aan....

Kan trouwens geen datasheets van de IC's vinden

Toch bedankt voor de moeite.

Zo te zien moet je eens een lijntje uitgooien naar Akai, omdat dat de fabrikant is zoals ik hieruit opmaak.
Wellicht kunnen zij jou helpen of je verder verwijzen.
Succes.

SWS

'K heb mail verstuurd naar Akai. Thnx people.

Dankje. Zelf had ik het niet gevonden.

Het ene IC is dus een stereo IC van 40 watt en het andere is een stereo IC van 40 naar 50 watt.

Weet er iemand hoe ik dan kan inschatten hoeveel vermogen de transformator kan leveren?

Er zitten trouwens 4 zekeringen in. Zeggen die iets over het vermogen van de transformator? Het gekke is namelijk dat alle 4 de zekeringen voor 250 volt zijn, ook aan de secundaire kant van de trafo.

weet iemand iets over de transformator?

Dat de zekeringen aan de secundaire zijde 250V zijn is heel normaal. Alle standaard zekeringen zijn tot 250V. De stroomsterkte bepaalt wanneer een zekering doorsmelt.

Aan de hand van de stroomsterkte van de zekering aan de primaire zijde is het vermogen van de trafo eenvoudig te bepalen.