Doorstrepen lijkt niet te werken met ongelukkige font keuze.

Adhv het DMX topic kwam ik dit interessant font probleem tegen:

Doorstrepen: 44. (hier staan dus de 's' tags omheen)
Niet doorstrepen: 44.
Alle cijfers: 1234567890 -> hier valt het probleem niet op.

In mijn preferences heb ik "Trebuchet" als font staan.

Laat nu net de 'strike' lijn gelijk vallen met het horizontale streepje in de 44 waardoor je dit niet ziet! Eerst dacht ik een rare bug, maar het is een ongelukkige plaats van de doorstreep-lijn.

Ik ben bang dat er weinig aan te doen valt. Behalve misschien nog een andere keuze mogelijkheid voor de fonts? (Behalve Verdana)

Ik zie (met trebuchet in het screenshot, maar ook bij verdana of bij trebuchet(groter)) toch wel een streepje. Al is het wat subtiel en heb ik voor het screenshot ingezoomd.

Tsja. Gewoon het cijfer 4 maar niet meer gebruiken? :+

“Ik heb een opampschakeling met een 7vier1 lm32vier vier11 tl071 gebouwd”

Of gebruik 'n kleurtje of spaties... 1234567890   1 2 3 4 5 6 7 8 9 0

[Bericht gewijzigd door Arco op (34%)]

Kleur werkt niet. De streep krijgt dezelfde kleur. Vul maar eens 44444 in.
En spaties ook niet, zie je eigen voorbeeld waar het niet te zien is.

[Bericht gewijzigd door henri62 op (20%)]

Tsja. Gewoon het cijfer 4 maar niet meer gebruiken? :+

De EUSSR zou het cijfer 4 dan maar gewoon verbieden... :)
Op zich wel een aardige. Eb ik denk dat er niet heel veel aan te doen is wat in 100% van de gevallen werkt. Zeker niet als je nog met 'font replacements' te maken krijgt als de browser maar wat leuks uitzoekt omdat hetgeen wat de site wil er niet is.
Dus toch maar ff in de preview kijken of het er uitziet zoals je verzonnen hebt. Een paar spaties er omheen (dus om de 44, niet om de 4) werkt hier ook niet: leading en trailing krijgen geen streep.

Tja, dat zit in het font, daar doe je verder weinig aan, het is ook nog afhankelijk van OS PC en browser blijkbaar. Ik tik dit op een andere doos dan dat ik het gisteren las, en hier is het wel duidelijk-ish dat die 44 is doorgehaald.

De 'a' heeft het zelfde probleem. A4
Hetzelfde met underline, probeer dat maar eens bij een J als ojee

Gevalletje: doe je niets aan, en zolang het alleen speelt bij een 4 of herhalingen van dat cijfer gok ik ook eens dat daar wel mee te leven valt.

[Bericht gewijzigd door Sine op (12%)]

Er is wel wat aan de positionering van de lijn te doen met CSS, maar best kans dat als je dat gaat doen dat het voor andere karakters dan weer verkeerd uitpakt. Omdat het ook een edge case is zou ik het zo laten.

Op maandag 6 januari 2025 07:32:32 schreef EricP:
[...]De EUSSR zou het cijfer 4 dan maar gewoon verbieden... :)

Welnee, voor fonts een richtlijn maken zodat je alleen nog maar fonts mag gebruiken met een CE markering. Niet zo paniekerig gelijk.

Misschien de doorhaling in dubbele lijn uitvoeren?

..en ook de onderstreping in dubbellijns- of zelfs driedubbellijns-uitvoering!

Ik denk eerder dat China de 4 zou verbieden als dat ergens zou gaan gebeuren (zoals we hier wel eens huisnummer 13 oversloegen)... In plaats daarvan 8/2 opschrijven ofzo ;-)

Maar zonder gekheid, we mogen blij zijn dat doorhalen hier ueberhaupt mogelijk is. Op veel fora kan het niet.

Op maandag 6 januari 2025 08:22:30 schreef Sine:

Hetzelfde met underline, probeer dat maar eens bij een J als ojee

Wat gek, op mijn mobiel onderbreekt iets de onderlijning bij uitstekende letters. Dit was al eerder zo, maar ik heb geen idee waar het vandaan komt.

edit: Hier zie je het nog beter:

edit2: Het probleem van de TS heb ik hier trouwens ook nog eens totaal niet met Trebuchet:

8)7

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (13%)]