Heb een oud oud model Karcher K5 85M volledig gedemonteerd omdat hij niet meer werkte.

Toestel is niet vervuild, schakelaar, condensator ( volledig elektrisch deel) werkt.

Echter, het onderdeel nummer 6 uit de tekening zit vast.

Normaal gezien moet dit onderdeel een wit hefboompje bedienen dat dan vervolgens de schakelaar sluit.

Kan iemand de exaxcte werking van dit onderdeel uitleggen?

Weet iemand waar ik dit onderdeel nog kan vinden?

Alvast bedankt

Drukschakelaar.
Bij flow zakt de druk = motor aan
Geen flow stijgt de druk = motor uit

Dat onderdeel is naar mijn weten nog verkrijgbaar, ik heb hier een K520M waar volgens mij dezelfde in zit.
Vaak staat in de spareparts list een replacement nummer.

Gewoon goed schoonmaken, eventueel in de azijn gooien en later met wat vaseline in elkaar zetten en het werkt waarschijnlijk weer.

[Bericht gewijzigd door henri62 op (29%)]

Beste Henri 62,

Van harte dank voor je antwoord.

Het onderdeel is via Karcher niet meer verkrijgbaar, het replacement nummer dat erbij staat is een nummer dat aangeeft dat het om een 'discontinued' onderdeel gaat. Wordt niet meer gemaakt en is niet meer in voorraad.

Het stuk ziet muurvast, kriig het niet los, of is er een bijzondere montage die ik over het hoofd zie.
Volgens mij moet het onderdeel gewoon uit zijn behuizing schuiven?

Groeten

Beste Henri 62,

Van harte dank voor je antwoord.

Het onderdeel is via Karcher niet meer verkrijgbaar, het replacement nummer dat erbij staat is een nummer dat aangeeft dat het om een 'discontinued' onderdeel gaat. Wordt niet meer gemaakt en is niet meer in voorraad.

Het stuk ziet muurvast, kriig het niet los, of is er een bijzondere montage die ik over het hoofd zie.
Volgens mij moet het onderdeel gewoon uit zijn behuizing schuiven?

Groeten

Als je het niet meer uit het pomphuis getrokken krijgt mag je het wel vergeten.
Het aluminium gaat corroderen en eroderen waardoor er inwendig dingen gaan lekken of komen vast te zitten.

En die onderdelen zijn ook belachelijk aan de prijs, hier is er nog eentje:
https://www.amazon.nl/-/en/4-580-665-0-KARCHER-D6-0-PUR/dp/B004WCC2PI Volgens mij hetzelfde?

(was de goedkoopste die ik binnen een paar min kon vinden.)

Je kunt het ding als het goed is er uit trekken. Ik heb heb ding er volgens mij toen uitgekregen door hem van binnen uit omhoog te duwen.

Maar let op: De motor op de FAN schoepen zetten (kop naar boven) voor je de behuizing open maakt anders loopt alle olie eruit. Zal bij deze ook wel zo zijn denk ik.

Ik heb zelf in de twee gaten/oren van de behuizing M6 draad getapt en daar de onderste helften mee aan elkaar vastgezet met lange M6 inbus boutjes, want ik werd er gek van hoe achterlijk het in elkaar zat.