Van dit toestel was de voeding defect. (was dood, geen 12V main, zijnde 8.5V)
Na vervanging start het toestel niet op.
Bij aansluiten blinkt de led enkele sec traag (zoals bij het normaal opstarten) en dan 1 maal helder en vervolgens een aantal sec heel snel.
Vervolgens telkens 1x en weer heel snel. Dit herhaalt zich voortdurend.
Alle connectors gereinigd en met EED file geprobeerd zonder resultaat.
De leds op het mainboard lichten allen op bij het aansluiten en na enkele sec weer uit.
Iemand die dit herkent?
Bvd
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op donderdag 9 januari 2025 14:17:22 schreef sprint:
Van dit toestel was de voeding defect. (was dood, geen 12V main, zijnde 8.5V)
Na vervanging start het toestel niet op.
Wat voor soort (merk?)toestel is het? (ik ga uit van een TV)
Heb je een servicemanual?
Is die 8,5 volt nu wel 12 volt na vervanging?
Er zijn vaak meer spanningen aanwezig, waaronder een standby spanning, heb je die al gecheckt?
Het is een Philips OLED type 55OLED854/12 met chassis TMP19.1 ELA
FZ1
De stand by spanning (uit de voeding) voor dit toestel is 8.5 V niettegenstaande er 12V main staat.
De stand by spanning (op mainboard) van 5 V is aanwezig alsook de 3.3 en de afgeleide spanningen
Ook de 24 V en de 12 V Tcon zijn in het begin aanwezig
Ik heb de service manual en de schema's
Hier zie je wat de led doet :
Op donderdag 9 januari 2025 14:53:37 schreef sprint:
Hier zie je wat de led doet :
Video unavailable
This video is private
Dat snelle knipperen komt doordat er een fout detecteert wordt in het panel, t-con of kabels van en naar het panel. Deze fout verwijderd zichzelf niet en je kunt proberen middels de NVM.eed voor dit chassis de fout te verwijderen.
Heb de EED file gekregen via Euras maar dit brengt geen oplossing...
Is er nog een mogelijkheid? Heb ook al geprobeerd met de flatcables van Tcon naar scherm los te leggen. Zelfde fout..
[Bericht gewijzigd door sprint op (32%)]
Helaas kan je de Tcon kabels nooit losleggen en opstarten bij een OLED, direct in de fout. schoonmaken kabelstekkers anders is het een tcon of scherm issue..
Op donderdag 9 januari 2025 20:56:16 schreef sprint:
Heb de EED file gekregen via Euras maar dit brengt geen oplossing...
Is er nog een mogelijkheid? Heb ook al geprobeerd met de flatcables van Tcon naar scherm los te leggen. Zelfde fout..
Probeer de tv op te starten in recovery mode of de .pkg te laden, soms lukt dat wel en kun je zien of er strepen / dunne lijntjes in beeld komen. Olde panels zijn zeer gevoelig en bij het minste of geringste gaat de tv in protectie.
Heb dit reeds geprobeerd zonder resultaat.
Op de Tcon meet ik verschillende spanningen VERTREKKENDE VAN DE +24 EN +12V, die zijn dus kort aanwezig. Alleen lokaliseer ik een transistor waar er 12 V opstaat en op 1 van de andere pinnen 0.27 V. Lijkt mij weinig maar vind het type niet. Er staat op N3010L
Vermoedelijk toch een panel probleem.?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Logo is van Diodes Inc, DMN3010L.
Heb dit reeds gedaan.
Echter verschijnt er helemaal niks op het scherm, het licht zelfs niet op.
Zal einde oefening worden..
Zou nog eventueel met een 2de hands Tcon kunnen proberen maar wil er geen geld meer insteken.
Allen bedankt voor de hulp
OLEds zijn niet de makkelijkste TVs om te herstellen.. 1 kleine afwijking en het is einde oefening..
Op vrijdag 10 januari 2025 20:02:21 schreef sprint:
Heb dit reeds gedaan.
Echter verschijnt er helemaal niks op het scherm, het licht zelfs niet op.
Zal einde oefening worden..
Zou nog eventueel met een 2de hands Tcon kunnen proberen maar wil er geen geld meer insteken.Allen bedankt voor de hulp
Als er geen beeld komt in welke vorm dan ook dan is er een kans op een sluiting in het panel, soms een doorgeslagen smd condensator waar je niet bij kunt...
sja, doorgeslagen SMD condensator, wellicht dat je de randen om print kan wegslijpen?? Nog niet geprobeerd..
Heel eenvoudig, de oled "plaat" zit gelijmd op de aluminium achterzijde. Soms zit er een condensator met sluiting bij de opening -die je ietwat groter kunt maken- en is te vervangen/verwijderen. Ik heb er al een paar weer aan de gang gekregen daarmee.
William,
meet je dan geen sluiting op de voedingslijn?
Heb reeds met de meest bereikbare cond gecontroleerd maar geen sluiting gemeten.
Op dinsdag 14 januari 2025 12:38:11 schreef sprint:
William,
meet je dan geen sluiting op de voedingslijn?
Heb reeds met de meest bereikbare cond gecontroleerd maar geen sluiting gemeten.
Ligt eraan welke voedingslijn je meet, in de 12 en 24V lijn zul je dat niet meten, verderop op de t-con meet je dat vaak wel alleen is dat moeilijk te herleiden omdat je geen gegevens hebt van de t-con. Meet je bij de kabelaansluitingen geen sluiting dan wordt het moeilijk, de fout kan ook in een COF zitten en die zijn niet te meten op deze manier.