Beste leden,
este Tweakers,
Ik heb een hometrainer LIfe Fitness Lifecycle 9500HR.
Probleem is dat deze niet uitschakelt op de bedieningsconsole (of bij het stoppen met trappen) - lees: uitschakelt indien de accu leeg is 
Vooralsnog had ik hier de accu op een (andere) locatie gemonteerd, waarbij de + van de kabelschoentje er relatief gemakkelijk los,- en weer vast te schuiven zijn.
Helaas niet onderlegd hoe ik daadwerkelijk probleem kan oplossen (er lijkt geen kabelbreuk), wil ik een aan,- uit een 2-polig wipschakelaar plaatsen.
Iemand een suggestie hoe deze aan te sluiten ?
Rood direct vanaf de accu....maar welke (zwarte) kabel dien ik te hebben die naar de bedieningsconsole loopt ?
https://www.scribd.com/do...Fitness-Lifecycle-9500-Hr (pagina 68 oa.)
Ik hoor het graag - waarvoor dank,
Grtz.,
Maarten
benleentje
Golden Member
Een schakelaar is als het ware hetzelfde als een kabel doorknippen. Op de plaats waar je een draad doorknipt of loshaalt komt dan een schakelaar voor in de plaats. Echter is dat wel de goede manier maar niet de nette manier. Vaak moet je dan eerst kijken waar de schakelaar gemonteerd word en de draden verlengen naar de schakelaar. Beste is om de draad van de plus van de accu los te nemen en dan van de plus naar de schakelaar en die draad die eerst op de plus zat naar de andere kant van de schakelaar.
Ik vind het een goede en duidelijke openingspost echter de bijgevoegde foto/ schema is net niet leesbaar. Het is voor ond makkelijker als alles goed leesbaar is maar ook dat je het schema draait zodat de tekst ook gewoon leesbaar. Zeker op een PC draai je niet even makkelijk je scherm om. 
[Bericht gewijzigd door benleentje op (23%)]