We hebben hier een Phillips l'OR Barista van 4 jaar oud die toen nog €190 kostte.
Sinds enkele dagen begint het toestel aardig te lekken na er koffie is gemaakt.
Nu heb ik gisteren heel het ding uit elkaar gehaald en schoongemaakt en heb de oorzaak gevonden maar denk niet dat dit op te lossen is en gewoon slijtage is.
Tijdens het koffiemaken zelf is er geen lek enkel erna.
In bijgevoegd filmpje kan je zien wat er gebeurt tijdens het koffiemaken.
Probleem is dat er water in de capsulehouder blijft staan. Wanneer je deze dan openklapt om de capsule er laten uit te vallen valt ook het water mee naar beneden.
https://photos.app.goo.gl/MBXbey1mHFQ5nyct5
Is dit een gekend probleem en te verhelpen of weggooien?
Roland11
Golden Member
Wat is het precieze typenummer van het ding (sticker ondeerop/achterop)?
Iets als LM8012/65?
Meestal is de enige remedie om de unit te vervangen waarin de cupjes komen, meestal is dat art.nr 422225968248 of 422225968246. Iets van een kleine EUR 50.
Maar het openmaken van deze apparaten is vaak niet heel eenvoudig, het beste even via Google of YouTube instructies opzoeken.
[Bericht gewijzigd door Roland11 op (15%)]
Op zondag 16 maart 2025 11:34:11 schreef Roland11:
Meestal is de enige remedie om de unit te vervangen waarin de cupjes komen, meestal is dat art.nr 422225968248 of 422225968246. Iets van een kleine EUR 50.
Maar het openmaken van deze apparaten is vaak niet heel eenvoudig, het beste even via Google of YouTube instructies opzoeken.
Ik heb de hele unit al openliggen.
Ik heb ook de hele kop al uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken maar het water blijft na afloop in de unit staan.
Ik heb ook al gezien dat een nieuwe machine tegenwoordig €70 kost.
P.S : ik wist zelfs niet dat de hele unit los verkrijgbaar was.