Beste,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een SunnyBoy SB1700. Werkt naar behoren enkel valt deze de laatste tijd regelmatig uit op een te hoge netspanning. Is natuurlijk een bekend probleem bij vele zonnepanelen bezitters. Nu heb ik deze eens een tijdje in de gaten gehouden en het afschakelpunt zit op circa 246 V direct aan de omvormer. De omvormer is voorzien van een sticker dat de instellingen op Belgie staan. Gezien de leeftijd van deze omvormer verwacht ik dat dit nog de C10/11 van voor 2019 is.
Ik zou graag een update willen doen zodat deze wordt ingesteld op de nieuwe Nederlandse norm (ik ben ook woonachtig in Nederland). Heb mezelf een beetje verdiept en als ik het goed begrijp heb ik een piggyback nodig, deze is niet aanwezig in mijn omvormer. Ze zijn ook best schaars op het moment, of voor een prijs dat ik beter een andere omvormer kan kopen naar mijn idee. De firmware versie BFR 2.60 en SRR 2.60 zijn ook niet hoog genoeg voor een update of aansluiting met een piggyback?
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te pakken? Bijgaand nog foto's van de omvormer. (n.b. deze is aangesloten met 6mm2 naar meterkast dus daar valt geen winst meer te behalen lijkt mij)

Je moet iemand vinden die het progtool aan je kan/wil lenen.

Deze is al heel wat jaartjes oud en zou er niet te veel geld insteken.

[Bericht gewijzigd door Peter112 op (38%)]

Even aan Interpaul vragen.

Ik heb op het moment enkel op een bepaald moment in het weekend last van, voor nu laat ik hem maar zoals het is. Mocht het vaker voor gaan komen dan is de keuze waarschijnlijk om hem dan te vervangen door een nieuwere.