Krimptang voor RG-58 aan BNC + PL-259 connector

Om een stuk of 4 ontvangers aan en om 3-4 antennes te schakelen ga ik een Ant.schakeldoos/distributiedoos van Elad aanschaffen.Ik ga daarvoor zelf kabeltjes maken en een goede krimptang kopen.Maar wat is een goede krimptang? Bij Amazon 7 paginas met krimptangen,goedkoop,duur en erg duur....
Ik heb geen ervaring met (coax) krimptangen/connectors.
Op YT lijkt het (zoals altijd) een appeltje eitje.....https://www.youtube.com/shorts/MJyT-Zt_x8U?feature=share

Ha Hubie,

Is het voor klein gebruik (voor je zelf)?
Dan heeft Bol er een € 25,50 de Online kabelshop ook zelfde prijs maar ik kan er ook een opsturen incl. kabel snijder.
Wel graag terug sturen......

Groet,
Henk.

Hallo Henk,het is voor eigen gebruik maar ik koop liever gelijk een goede,altijd makkelijk.Ik neem aan dat een kabelsnijder die bij de krimptang zit de coax op de juiste lengte stript?
Heb je een plaatje van die Bol.com krimptang?

Ha Hubie,

Ja dat is inderdaad wel zo handig als je er zelf een heb.
Ik heb diverse krimptangen voor BnC N SMA enz.
De stripper zal je los moeten kopen kijk het zal dezelfde tang zijn als bij bijvoorbeeld Ali Amazon enz die zijn goedkoper.
Maar misschien is de levertijd langer?

https://www.bol.com/nl/nl/p/nedis-krimptang-bnc-f-rg58-rg59-tang-blauw…

Groet,
Henk.

Je hebt ook BNC pluggen die je met de hand aan RG-58 kunt monteren daar heb je geen speciale krimptang bij nodig.

Dat ziet er iig solide uit Henk.
@Bobosje,klopt,daar had ik er een paar van. BNC met schroefje op de middenpin en een schroefje voor de mantel,maar ik kom ze niet meer tegen online.

[Bericht gewijzigd door Hubie op (10%)]

Ik ga een poging wagen met deze set..

BNC connectors solderen, of monteren, vind ik het rotste werk wat er is. Vooral soldeerconnectors..Meestal zit de centrale pin scheef, of de isolatie van de kern is gesmolten/ vervormd, zodat de plug niet meer in elkaar past.. Met krimp zullen die problemen wel minder zijn.