Ja nog een keer een JBL Xtreme.Hij doet niets meer. De voeding is goed, heb ik op een ander apparaat getest. Batterij ziet er niet bol uit, wordt niet warm als ik de Xtreme in de oplader zet.

-chefke-

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Grappig alsof die speakers na 5 jaar +/- gewoon klaar zijn...

Die van mij doet nog iets... wat is de spanning van de batterij ? die moet in elk geval boven de 7 volt zijn..

knippert de laad indicator nog ?

het is in elk geval geen zekering ... die zitten er niet in..

Ik zal de batterij nog even testen.
Nee er knippert niets op het apparaat.

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

recent nog een jbl party speaker onder handen gehad welke ook niet opstartte. bleek na een kleine val de ledmodule te zorgen voor storing in de besturing. met de stekker van de leds los starte het ding gewoon op. check dus eens met wat dingen losgekoppeld. knopje wat blijft hangen kan ook nog..

De oplader geeft wel een groen lichtje. Bedoelde je dat? Is trouwens niet de originele, maar later als vervanger gekocht.

Nieuwe batterij gekocht, maar dat hielp niks. Maar weer teruggestuurd.
Loskoppelen van Led module hielp ook niet
Toen toch maar het hele apparaat uit elkaar gehaald.

Nadat ik gecheckt heb of alle contactjes er nog goed in zaten, ben ik nu de kabeltjes aan het testen. Of er geen breuk in zit.

Ik richt me nu op de aan/uit knop. Kan ik dat testen?

Op donderdag 12 juni 2025 10:39:14 schreef Lex Lugthart:
Ik richt me nu op de aan/uit knop. Kan ik dat testen?
[bijlage]

meten of die contact maakt als je hem indrukt en geen contact als hij niet ingedrukt is?

Paulinha_B

Honourable Member

Of een automaatje dat de knop periodiek en snel genoeg indrukt, en dan op de scoop kijken.

Sorry, ik heb er niet genoeg verstand van. Ik heb een multimeter, en kan zien of er verbinding is. Dat heb ik met de platte snoeren ook gedaan. Maar waar moet de rode en de zwarte pin in dit geval aan?

weardguy

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Dat verschilt per schakelaar en toepassing. Gebruikelijk is diagonaal, dus als de schakelaar zodanig naar je toe gekeerd is dat je links 2 pootjes aan dezelfde kant uit de schakelaar ziet komen en rechts ook, dan verbindt linksboven door met rechtsonder.

Maar alles komt wel voor en dubbel doorverbinden (linksboven naar rechtsboven en linksonder naar rechtsonder) heb ik ook al wel gezien, net zoals het schakelcontact maar aan 1 kant.

De resterende pootjes zijn dan een doorverbinding of gewoon open gelaten. Meten is weten ;)

Dank allen. Ik ga er naar kijken. Ook maar eens het schema van checken erbij gepakt.

Bart64

*hier heb ik geen app voor nodig

Die kleine metalen drukknopjes zijn verraderlijk, ze zitten ook in Braun tandenborstels, en als ze maar iets nat worden werken ze niet goed meer, maar ze gaan door corrosie ook na tijdje niet meer geleiden (Er zit een klein rond plaatje in dat weerbarstig is en donker oxideert vaak). Ze kunnen hele rare dingen doen, zo bleek mijn tandenborstel niet meer uit te willen gaan of juist vaak niet aan. JE kan ze wel openmaken en dit plaatje schoonkrabben en dan weer dichtlijmen maar vervangen is beter. Zou dus dat zeker eerst eens gaan checken als ook de aan uit hier zit.. (verbind gewoon deze even met een metalen pincet het is geen hoogsspanning tenslotte)

-chefke-

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

https://www.mikrocontroller.net/attachment/588693/xtreme_2.pdf

kijk eens goed in deze handleiding heb je spanning op plekken waar je ze veracht ? overal op de print zitten testpunten om te meten, inclusief de schakelaars..

[Bericht gewijzigd door -chefke- op dinsdag 17 juni 2025 07:59:44 (21%)]