Voor de eerste keer de accu opladen en dat gaat goed op een Oneplus snellader ,op een powerbank gingdat wat minder, die stopte na korte tijd. Misschien dat het rode snoer dwars lag? Vergt nog wat tijd om dat uit te zoeken. Een hele gevoelige radio waar ik heel blij van wordt. Ik luister zelden naar muziek uit radio's en gebral van mensen wegens teveel geprikkel in de temporale frontkwab maar eventjes kan wel. En oordoppen altijd mee ter bescherming
Camera is een iPhone 13 Pro Max daarmee, en de opvolgers, worden zelfs bioscope films mee opgenomen met de nodige attributen rondom de cam.
Deze PIC is een probeersel met scherptediepte en belichting zoeken, als voormalig Pentax ES-II kleinbeeld camera bezitter die de standaard 55mm, maar ook een 28 mm groothoek, macro en een Ashai Pentax 85-210mm zoomobjectief in de zware tas had zitten, is dit een verademing, de ondergrond is een 4 potige draaikruk die nog minsens 30 cm hoger kan.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Zit er een losse 18650 cel in ? Ik kocht onlangs een ZOYI ZT-702S Scopemeter, daar zat een merkloze 18650 in die vaag deed bij opladen. Die heb ik vervangen door een Samsung INR18650-35E 3400mAh van NKON. Sindsdien geen problemen meer.
Ik heb de Tecsun PL 660 ook een fijn en gevoelig ontvangertje...
MAAR!!! hij vreet batterijtjes!!! en das echt WEL een GROOT min puntje!
Voor de rest 1 2 3 niets op aan te merken. ( julie misschien wel? Kijken scherper misschien? )
Gezonde en Vriendelijke Groeten uit… och kan mij het ook rotten Vlaardingen! ( niet verder vertellen he!?
)
Rob
foutju weer! zucht!
Raaf die vraagt gloof ik niet echt wat? ( of wel? )
Zijn er mensen die ook een ander ontvangertje hebben en daar iets over willen...
VrGr Rob
[Bericht gewijzigd door rob007 op zaterdag 7 juni 2025 14:11:06 (77%)]
Die Tecsun kan ook SSB detecteren zie ik.Ik heb al jaren een Sangean ATS-909,die is ongeveer vergelijkbaar.Voor dit soort ontvangers is er pas een kleine desk-loopantenne op de markt https://www.jbe.nl/deshibo-ga-450-active-indoor-loop-antenne.html
Heb er een gekocht maar door tijdgebrek (inrichten nieuwe radiohut) nog niet uit kunnen proberen maar die miniloop heeft al hele goede reviews gekregen.
hij lijkt veel op de sony icf 2001, vind ik.
Nouhouw mensen, dan lijkt die Tecsun toch leuker quwaa prijs? of zie ik het verkeerd?
( kunt er KG-AM en WFM - 85MHz piraatjes mee ontvangenis echt leuk!
XXX Rob
[Bericht gewijzigd door rob007 op zaterdag 7 juni 2025 14:23:16 (27%)]
Op zaterdag 7 juni 2025 14:05:20 schreef mel:
hij lijkt veel op de sony icf 2001, vind ik.
Mwa,ze lijken allemaal op elkaar...Display rechts uit het midden,daaronder de knoppen en de afstem/volume knop aan de rechterkant...
Op zaterdag 7 juni 2025 14:14:57 schreef rob007:
Nouhouw mensen, dan lijkt die Tecsun toch leuker quwaa prijs? of zie ik het verkeerd?
( kunt er KG-AM en WFM - 85MHz piraatjes mee ontvangenis echt leuk! )
Alleen jammer dat die laatste groep in mijn omgeving kontakt gestoord lijkt! ( sorry kon ut niet laten! Tis ook niet echt lelijk bedoeld voor de rest )
XXX Rob
Bij mijn gebakje staat ie nog op de Europese FM band. Alles goed beschreven in de engelse doc die Revado aanreikte. Er zijn 4 mogelijkheden voor FM band softwarematig in te stellen. ICF2001 tja dat is andere koek. Met de mogelijkheid om 2 antennes tegelijk te gebruiken (spriet en ferriet) Daar was Foreman in zijn recensie laaiend enthousiast over in de Radio Bulletin. En opgerakeld, met dank aan Hubie en FET
Op zaterdag 7 juni 2025 14:01:57 schreef rob007:
Ik heb de Tecsun PL 660 ook een fijn en gevoelig ontvangertje...
MAAR!!! hij vreet batterijtjes!!! en das echt WEL een GROOT min puntje!
Voor de rest 1 2 3 niets op aan te merken. ( julie misschien wel? Kijken scherper misschien? )Gezonde en Vriendelijke Groeten uit… och kan mij het ook rotten Vlaardingen! ( niet verder vertellen he!?
![]()
![]()
)
Rob
Eerste keer opladen ging prima via USB 3, maar ik luister niet zoveel, dat scheelt een slok op een borrel (he en ik drink niet) Als de display van de radio maar redelijk scherp is, zodat 'charging....' te lezen is. Het had nog wel beter gekund. Drukken op het scherm, dan verschijnt er een vierkantje op de telefoon en daar ligt dan de focussering.
Deze telefoons hebben ook Lidar scanner die zeer nauwkeurig scherp stelt in moeilijke lichtomstandigheden. Op vele Youtube filmpjes kan je dat herkennen aan een groene stip die alle kanten opgaat in een donkere achtergrond, dat is de beeldstabilisatie in het objectief zelf.
ps. Mel en ik hebben een verleden in de haringstad liggen.
De ETM knop is handig, dan worden alle plaatselijke zenders achter elkaar gezet. Met de encoder afstemknop draai je zo snel de band over om een zender te beluisteren. De KG zenders, SSB ect heb ik nog niet gekozen. Ik zet hem zo wel even op de lage FM band, ik ben benieuwd of er wat te beluisteren is! edit: 4 banden: de lage gaat van 64 ~ 108MHz
Op zaterdag 7 juni 2025 17:48:05 schreef RAAF12:
[...]Eerste keer opladen ging prima via USB 3. Mar ik luister niet zoveel, dat scheelt een slok op een borrel (he en ik drink niet) Als de display van de radio maar redelijk scherp is, zodat 'charging....' te lezen is. Het had nog wel beter gekund. Drukken op het scherm, dan verschijnt er een vierkantje op de telefoon en daar ligt dan de focussering.
Deze telefoons hebben ook Lidar scanner die zeer nauwkeurig scherp stelt in moeilijke lichtomstandigheden. Op vele Youtube filmpjes kan je dat herkennen aan een groene stip die alle kanten opgaat in een donkere achtergrond, dat is de beeldstabilisatie in het objectief zelf.
ps. Mel en ik hebben een verleden in de haringstad liggen.
Mijn grootste deel van mn loon bracht ik naar Quakkelstein.. Toen ik een huis kocht in het centrum, bleek dat de vorige eigenaar Quakkelstein was, de ultieme dumpaankoop..
Op zaterdag 7 juni 2025 13:43:58 schreef Brightnoise:
Nee, geen 18650 cel, maar een LiPo in een "zak".
Een BL-5C 3.7V 800mAh-1200mAh en veel gebruikt in oude Nokia telefoontjes. Op 85.80 zit een zender die muzak uitzend, .....Come on dance with me.....maar dan in een staccato ritme. Hoe kom je er achter hoe die zender heet? edit: gone. 86.40 zit een piraat komt keihard door! Wel k*tmuzak.
Ieder piraat heeft kutmuziek...geef mij maar lekkere jazz
Op zondag 8 juni 2025 06:28:31 schreef mel:
Ieder piraat heeft kutmuziek...geef mij maar lekkere jazz
Jazz ,is dat niet die muziek waarbij elke muzikant iets anders speelt en er moeilijk bij gaat kijken?
Niet iedere piraat heeft kutmuziek,niet generaliseren.
Deze was populair in the sixties en werd gedraaid op radio Veronica, echte Jazz muziek! Geen geschreeuw in een micro, just plain good music!
Dave Brubeck Quartet~Take Five
https://www.youtube.com/watch?v=tT9Eh8wNMkw
mel: en even winkelen in de Lijnbaan in Vlaardingen daar zat ook een goeie Sjinees. Deze dumpzaak ook maar eens bezoeken als ik in de buurt ben, Jinny had daar een standplaats met de Tobbe.
https://www.rens-electronics.nl/pages/dump-en-partijen/zenders-en-ontv…
Wist je dat daar een geweldige alternative versie op is gemaakt? de beelden van Take 5 (opname was in België) gemixt met golden brown
OMG, thanks for the link, I like it!
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 8 juni 2025 12:10:52 (81%)]
Hoi Raaf,heb je de "hidden features" al ontdekt....?
https://youtu.be/1eMQ7usrVOI
* Oh die had ik even gemist ga er zeker naar kijken.
Ik kreeg deze nu binnen op 648kHz MG https://www.radiocaroline.co.uk/#648_am.html
Op dat kleine sprietje!ferriet staafje wel ruis maar te verstaan. Meestal worden tegen de avond de condities beter, ik ben benieuwd!
Okay, dus ferroceptor en spriet kan ook. Nou dan gaan we dat zo proberen
* funny comment: 'Thanks,! 4:30 am,dead quiet,hot cup of coffee,Roscoe the rabbit is ravaging his potato,Fred dropped a video and I'm pretty sure this is why people do yoga.'
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 14 juni 2025 21:01:03 (11%)]
nonius
set SCE to AUX.
[KrisvanDamme] Wist je dat daar een geweldige alternative versie op is gemaakt? de beelden van Take 5 (opname was in België) gemixt met golden brown
Toen ik die video van Dave Brubeck jaren geleden voor het eerst zag had ik volstrekt niet door dat het nep was Het heeft uiteindelijk toch nog vrij lang geduurd voor m'n kwartje viel....
Blijft een grandioos mooi nummer van de Stranglers. Hoor het origineel ook erg graag op piano.
Die live uitvoering op de Belgische TV is geweldig ook die drummer gaat helemaal los en zuiver on the beat! En de hidden feature even checken. Kan mooi kijken of het invloed heeft op die fadende Radio Caroline.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 14 juni 2025 23:07:09 (32%)]