Goedendag,
Ik zit hier met een defecte eindtrap, een Lab Gruppen FP10000 Q
4 kanaals versterker waarvan 1 kanaal defect. De eindtrap start netjes op maar blijft in
De mute stand door het defecte kanaal. De eindtrap is in zeer nette staat en slechts 7 jaar oud.
Ik heb diverse adressen geprobeerd om een nieuwe kanaal PCB te verkrijgen echter overal hetzelfde antwoord: De eindtrap is te oud en de kanaal PCB’s staan in back-order maar we weten niet of ze überhaupt nog weer leverbaar zullen worden. Er schijnen voldoende aanvragen te moeten zijn alvorens men weer gaat produceren. ?
En op component niveau repareren wil geen enkel adres wat ik heb benaderd.
Nou denk ik op mijn wijze waarom word er na 7 jaar geen fatsoenlijke service meer geleverd op een relatief duur apparaat? Is dit tegenwoordig de gang van zaken ook in de PRO wereld want daar schaar ik dit merk “nog” wel onder. Of is er iemand die mij eventueel kan ondersteunen cq helpen bij de reparatie?
Met vriendelijke groet,
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Nieuwe PCB's zijn inderdaad moeilijk te krijgen voor de FP10000Q. Ik repareer ze altijd op componenten basis, dat is prima te doen. Soms heb je geluk en zijn er alleen wat zekeringen stuk, maar vermoed dat hier wat meer aan de hand is. Normaliter hoort de rest van de amp gewoon verder te spelen op 3 kanalen wanneer 1 kanaal het opgeeft.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Als ik even zoek op dat ding lees ik dat het een 4-voudige versterker is. Ik heb geen ervaring met die dingen, maar mijn eerste (naar mijn mening) logische stap zou dan toch zijn om vergelijkingsmetingen uit te gaan voeren tussen een werkend kanaal en het defecte. Dan lijkt me dat je al een eind moet komen...
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Kun je je email zichtbaar maken in je profiel? Dan stuur ik je wel even een mailtje. Gaat het hier overigens om een echte FP10000Q, of een Chinese kloon?
[Bericht gewijzigd door DJohnny op (29%)]
Het betreft hier een echte FP10.000 en geen Sinbosen of Sanway kloon.
Ik zal m’n mail adres zichtbaar maken.
stuur gerust een PB