Hallo,
Ik ben toe aan vervanging van mijn printer en wil een kleuren laser printer aanschaffen.
Aldaar ik nog zelf printen ontwerp en dit wil printen op transparant sheet voor het belichten van fotoprint,
dien ik een printer te hebben die dit goed zwart kan printen, met lijkt mij, een zo hoog mogelijke resolutie.
Wie heeft goede ervaring met een kleuren laser printer, merk type, die dit kan ?
Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Als je alleen de printer nodig hebt voor positieven te printen, dan zou ik een zwart/wit printer nemen. Ik heb er ook zo een een Brother laserprinter. Voor het papier kun je gewoon goedkoop kalkpapier gebruiken, maar het kan ook op doorzichte folie voor dia projectoren, dat heb ik ook van het merk 3M, in A4 formaat. Printen op deze folie vereist wel een andere instelling die je voor de printer moet wijzigen.
benleentje
Golden Member
dien ik een printer te hebben die dit goed zwart kan printen,
In een kleuren laser print zitten 4 kleuren toners waaronder ook zwart. Dus zwart is ook bij een kleuren laser printer nog steeds zwart.
Als je weet wat de resolutie van je oude printer is dan weet je wat de neiwue minimaal moet hebben.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
@Benleentje: Ehhh. Soms, als je een "plaatje" stuurt, dan probeert ie zwart NOG zwarter te maken door zowel CYM als K (zwarte) toner te gebruiken. Dat kan wel eens averechts uitpakken. Vooral voor de scherpte.
@hansmaas: Een moderne laserprinter doet vaak 600DPI. Dat is voor zelfmaak printjes voldoende. 1.666 mil per pixel. Even opletten dat je eigenlijk precies veelvouden hiervan wil ontwerpen en dat je echt zwart-wit originelen wil. Dus het kan heel goed dat 5 mil baantjes beter werken dan 6mil omdat 5 deelbaar is door 1.666 en 6 niet.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Dan kun je de printer toch instellen op enkel zwart/wit printen, dan gebruikt ie enkel de zwarte toner, bij mij toch.
Ik heb een brother kleurenlaser.
Prima voor afdrukken maar veel minder "dichte" afdrukken dan de HP laserjet 2055DN ( zwartwit) die ik al had.
Die is dus gebleven voor afdrukken die echt zwart moeten zijn zoals sheets voor belichten.
Ik heb ook een grote Canon laser staan op een andere lokatie, die kan ook A3 en dergelijke en is voor bulk werk.
Afdrukken zijn ook mooi "dicht" geprint.
Als je Engels een beetje redelijk is, kun je met de draad hieronder mee liften. 
https://www.eevblog.com/forum/eda/color-laser-printer-printing-pcb-lay…