Hallo, ik heb een probleem met mijn AEG kmk768080B microgolf oven namelijk: de veringen van de drukschakelaars gesprongen. Dus heb ik 2 nieuwe drukschakelaars besteld en geplaatst. Maar nu krijg ik de melding sluit de deur. Als ik dan de deur opendoe kan ik de oven starten. Sluit ik de deur denkt hij dat de oven opstaat.
Hoe los ik dit op?
Ik vermoed dat er een stekkertje is omgedraaid, wel een foto voor het losnemen genomen?? Anders de NC en NO omdraaien op beide schakelaars
een magnetron aanzetten met de deur open? zou ik niet te lang doen.... Die schakelaars zijn interlocks om ervoor te zorgen dat dat juist niet kan. Straling in een magnetron is niet bedoeld om mensen op te warmen 
Op donderdag 24 juli 2025 18:23:31 schreef smd:
Ik vermoed dat er een stekkertje is omgedraaid, wel een foto voor het losnemen genomen?? Anders de NC en NO omdraaien op beide schakelaars
Welke zijn dit?
Op vrijdag 25 juli 2025 07:52:59 schreef WillemV2:
een magnetron aanzetten met de deur open? zou ik niet te lang doen.... Die schakelaars zijn interlocks om ervoor te zorgen dat dat juist niet kan. Straling in een magnetron is niet bedoeld om mensen op te warmen
Ja dat weet ik ook wel…..
Op vrijdag 25 juli 2025 17:28:33 schreef Laurensszz:
[...]
Welke zijn dit?[/quote]
Die twee nieuwe schakelaars die je er in heb gezet toch?? Dan weet je toch waar ze zitten??
Op vrijdag 25 juli 2025 18:38:52 schreef smd:
Op vrijdag 25 juli 2025 17:28:33 schreef Laurensszz:
[...]Welke zijn dit?[/quote]
Die twee nieuwe schakelaars die je er in heb gezet toch?? Dan weet je toch waar ze zitten??[...]
Die kan je niet omdraaien he?
Aan de linker kant zitten er andere poorten
misschien is het handig om wat foto's te delen van de oude/nieuwe schakelaars en hoe de bedrading zat/zit.
100% zeker weten dat je de juiste schakelaars hebt besteld? Want het klinkt alsof je NO had en er NC ingezet hebt of andersom.
Op vrijdag 25 juli 2025 17:29:12 schreef Laurensszz:
[...]Ja dat weet ik ook wel…..
Als je alles weet waarom vraag je dan? 
Je hebt gewoon een levensgevaarlijk apparaat gecreëerd door een paar suffe schakelaars verkeerd aan te sluiten. Verder plaats je geen enkele foto of ander soortige informatie en dan denk dat de mensen hier de juiste antwoorden geven!
Het is hopelijk alleen je eigen gezondheid waar je mee loopt te spelen. En breng die magnetron maar beter naar een goede reparateur die je gewoon betaald voor het werk dat hij doet. Dat is goedkoper dan betalen met je gezondheid of die van je huisgenoten.
Op dinsdag 29 juli 2025 08:54:12 schreef Ex-fietser:
[...]Als je alles weet waarom vraag je dan?
Je hebt gewoon een levensgevaarlijk apparaat gecreëerd door een paar suffe schakelaars verkeerd aan te sluiten. Verder plaats je geen enkele foto of ander soortige informatie en dan denk dat de mensen hier de juiste antwoorden geven!
Het is hopelijk alleen je eigen gezondheid waar je mee loopt te spelen. En breng die magnetron maar beter naar een goede reparateur die je gewoon betaald voor het werk dat hij doet. Dat is goedkoper dan betalen met je gezondheid of die van je huisgenoten.
Het probleem is ondertussen al opgelost.
Heb ik gevraagd om zo te reageren?
Je kan misschien zoals andere mensen vriendelijk hulp aanbieden.
Op dinsdag 29 juli 2025 07:19:02 schreef WillemV2:
misschien is het handig om wat foto's te delen van de oude/nieuwe schakelaars en hoe de bedrading zat/zit.
100% zeker weten dat je de juiste schakelaars hebt besteld? Want het klinkt alsof je NO had en er NC ingezet hebt of andersom.
Dag Willem,
Heb het probleem ondertussen opgelost, heb de nieuwe schakelaar vervangen door een stuk uit te halen van die oude en het probleem was opgelost, misschien was er inderdaad op die nieuwe schakelaar iets fout.
Allesinds bedankt voor je hulp!