iemand ervaring met betaalterminal voor embedded toepassing?

Ik wil graag een bestaande vending machine die enkel muntstukken accepteerd upgraden zodat er ook contactloos betaald kan worden.
Er zal waarschijnlijk een compleet nieuwe betsuring gemaakt moeten worden, maar daar ben ik nog niet zo bang voor.
Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een kant en klare betaal terminal. Ik heb wat opties gezien en met name deze ([https://www.payter.com/]) herken ik wel van vele vending machines. (overigens niet mijn meest gebruiksvriendelijke ervaring)

Ik om me niet teveel bezig te hoeven houden met security dingen, zoek ik eigenlijk gewoon een device waar ik via een seriele poort een gewenst bedrag naar toe kan sturen en die mij dan terug geeft of de betaling akkoord is of niet. Dat moeten deze devices volgens mij wel kunnen, maar ik was benieuwd of er ook in de seriele communicatie nog iets van versleuteling zit of copmplexiteit. Daarnaast heb ik gene flauw benul van de kosten van zo'n module en of ze als losse stuks te koop zijn of enkel voor oem klanten.

Ik zag laatst op alle kermissen dat de grijpkranen ook redelijk basic betaal terminals hebben, maar die ben ik nog niet tegengekomen in mijn zoektocht. Een zo standalone mogelijk ding met dus zijn eigen simkaart voor internet etc heeft mijn voorkeur.

Iemand tips of ervaring?

De nederlandse bankwereld beschouwt de betaalterminals als "crypto-safe" devices: Er zit een crypto sleutel in en die mag er NOOIT uitkomen. Dat maakt het "tricky" om zomaar zo'n ding te maken.

Ik heb een "nu haast gratis bij een 0 euro abonnement" pinterminal gekocht. Laat je die een keer vallen, dan is er mechanisch / elektrisch niets aan de hand. Maar de accellerometer geeft aan dat er een inbraakpoging is geweest en hij weigert voortaan dienst. Of ie de crypto sleutels gewist heeft weet ik niet.

Kortom, Zomaar wat simpels vinden is niet erg waarschijnlijk. In hoeverre de interface naar de terminal simpel kan/mag zijn weet ik niet.

Inderdaad, zelf bouwen is kansloos. Maar interfacen naar een bestaand apparaat moet wel mogelijk zijn. Hier in NL is CCV een bekende leverancier.

Maar volgens mij kan het ook makkelijker, bijv mbv een betaalverzoek via QrCode. Dan wordt de telefoon van de klant als betaalterminal gebruikt.

CCV zijn duur en leveren slechte service, begreep ik. Dat moet dus wel beter kunnen.

Die payter dingen zijn ook behoorlijk aan de prijs, ik dacht iets tussen 500-100 euro of zoiets?

Op vrijdag 22 augustus 2025 11:32:25 schreef deKees:
Maar volgens mij kan het ook makkelijker, bijv mbv een betaalverzoek via QrCode. Dan wordt de telefoon van de klant als betaalterminal gebruikt.

Maar dan moet je weer met de bank interfacen: Is er al betaald? En dat is dan weer beveiligingstechnisch niet makkelijk en eenvoudig.

Ik loop al 25 jaar te zeggen dat banken encrypted en gesigneerde mails moeten leren te versturen. DAN kan ik als m'n bank mailed dat ik m'n creditcard moet verversen of m'n gegevens moet controleren daarop reageren. (ING heeft ERGENS m'n mailadres gestolen en mailed nu dat ik gegevens moet controleren. Ik heb ze diverse keren verteld dat ik tientallen van dat soort mails per week krijg, dus dat dit allemaal de als spam wordt beschouwd. De regel is dat ze m'n mailadres niet weten, dus dat ik geen mail van de bank krijg en alles wat van de rabbo bank komt, ook zonder typefout, naar de spam kan verwijzen).

Anyway, Als DAT er zou zijn, dan had je rustig de signature kunnen controleren en onder eigen verantwoordelijkheid de boel kunnen decrypten om de betaling te verifieren.

Veel kermisautomaten gebruiken Nayax maar die zijn redelijk duur qua abonnementskosten.... iets van een 10 euro per maand en dan nog transactiekosten erbij per betaling.

Wat je ook kan doen is een Sumup Solo betaalterminal aansturen via het internet.
https://developer.sumup.com/terminal-payments/tools/cloud-api