Ik zou een versterker luxman A371 enkel als eindversterker willen gebruiken want de potmeters veroorzaken knallen in de luidsprekers. Enkele potmeters heb ik vervangen, de geschikte vinden is wat anders, de toonregelingen, balans, volume, zitten deels in de eindtrappen, hoe dit oplossen ?
mvg jdc
volgens mij niet hoor, connector A7 komt het geluid binnen op de eindversterker. als je die loshaalt heb je voor- en eindversterker van elkaar gescheiden.
Welke connector is dat, op het schema zie ik enkel variabele potentiometers niet ver van de eindversterkers ?
Bedankt GJ_, WillemV2 kan mij mischien wat wijzer maken hoe ik de versterker als eindversterker kan gebruiken zonder de potmeters te moeten vervangen.
mvg
als je hem als eindversterker gaat gebruiken, worden alle potmeters overgeslagen en zul je dus een voorversterker nodig hebben die ingang selectie, volume etc. voor je regelt. Realiseer je je dat?
Zo ja: de eerder genoemde connector in geel is de ingang voor de eindversterker. Als je hier de uitgang van een voorversterker op aansluit kun je de eindversterker rechtstreeks aansturen vanuit een voorversterker. Of je dat met een los snoertje vanaf de print wilt doen of met mooie busjes achter op de versterker is aan jou.
Ik zou dit wel willen doen vermits ik een voorversterker heb, maar op get scheman staan er potmeters vèr richting eindtrap, die zou ik toch willen omzeilen. Die gele stekker, waar zit die eigenlijk ?
mvg