Ik wil de kleine rechthoekige flexibele slang in de zuigmond vervangen, kan dat en hoe te werk gaan ?
mvg

Opsturen naar Dyson, want je kan geen losse onderdelen krijgen...

heb een tijd terug nog een handvat met schakelaar van een accu dyson vervangen, dus er is wel iets te vinden. wel op juiste typenr zoeken..

@smd, dyson repareert dat niet, die vervangen de hele zuigmond en levert geen detail-onderdelen, ik wil iets repareren ……
mvg

Klopt, maar hoe repareren zonder onderdelen?? Ik vind Dyson een R.. merk! laatst paar keer onderdelen benodigd zoals een turbine, nou vergeet het maar!

Op vrijdag 5 september 2025 18:40:20 schreef smd:
Klopt, maar hoe repareren zonder onderdelen?? Ik vind Dyson een R.. merk! laatst paar keer onderdelen benodigd zoals een turbine, nou vergeet het maar!

het is idd allemaal plastic fantastic bij dyson. het spul heeft al snel speling op de onderdelen door al dat plastic.

Wat btekent R..merk ? Ik zou eenvoudig zeggen een klotemerk, maar mijn taalbeheersing heeft geen niveau….

Sommigen zijn zo beschaafd dat ze zelfs Rotmerk niet voluit schrijven, anderen schrijven zonder gene kl**merk voluit LOL

Ja, haha, op de duur wordt een technisch gericht forum een roddelrubriek, dank zij de technische frustraties die sommige fabricanten veroorzaken. Maar ondertussen geraak ik niet verder, heeft er al eens iemand die onderdelen van zo’n Dyson doorgezaagd om te zien hoe die ineen geklikt zijn ?
mvg

Wij hebben dat tot tweemaal toe proberen te openen zonder schade, dat lukt je niet! Het is een click-systeem dat afbreekt als je het toch opent.. Je kan dus niet anders dan die breken... Daarna moet je alles nog weer dicht krijgen met lijm of zo. Nou ja we hebben die naar de container gebracht dan maar, ik kreeg er hoofdpijn van. Nooit meer Dyson in ons huis!!! Je kan het proberen tot je een ons weegt, je breekt gegarandeerd iets en dan springen de onderdelen je rond de oren...

De meeste plastic behuizingen die geklikt zijn, zijn niet destructief open te maken. en dicht alleen met tape of lijm..

Dicht met Ducktape, the force that holds the universe.

Ik zou eerder zeggen; May the force be with you - wanneer je die toch probeert te openen...

Bedankt allemaal voor de info, dat is nu toch een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. De afvalhoop wordt al maar groter , indien het concept beter was kon men dat redelijkerwijze herstellen, maar niet dus.
Nu is men verplicht om een toestel te vernietigen omwille van een minuscule dichting of verloren vijsje, ik leg me er niet bij neer, maar ondervind wel de realiteit.
mvg

Is 3D printen een optie?

Op Thingiverse staan behoorlijk wat Dyson onderdelen