Hallo allemaal,
( weten jullie nog wie ik ben? Of moet ik mij weer ff voorstellen?
)
kweet niet wat het is maar we/ik zitten denk ik een beetje in een/de Dip,
ben er wel maar… lichamelijk gaat ut wel en daar is alles ook weer mee gezegd!
( neem het mij A.U.B. niet kwalijk? ) ik heb ook wel zitten prutsen met… echt wel van alles –
ik heb 2 zendertjes gemaakt voor op rond de 85MHz en ook 1 voor op MG(1630KHz) en eentje op KG (Rond 6300KHz) geen gigantische zendertjes maar gwoon pruts schematjes, Gwoon kijken wat ut doet.
Een(1) van de FM zendertjes gewoon lompweg op breadboard (alles tegen alle regels in!) en dat rare ding werkte nog niet eens zo slecht!
Ook die KG TX op breadboard maar daar had ik juist meer verwachting van en juist dat viel vies tegen!
Laatse torretje een BD139 ( ik dacht makkie ff de SDR Twente aantikken, MAAR echt niet! )
veelal zonder veel vermogen lukte dat wel maar helaas. ( 3 torretjes, osc, trapje, en dan de BD )
aan de antenne kan het volgens mij niet liggen, condities misschien???
afijn, zomaar even praatje pot,
En hoowww jaaa het schijnt dat ik jarig ben, EN, ik heb mij bedacht kga trug tellen! Dus nu 62 Jaar geworden. 
Iedereen Gezonde en Vriendelijke Groetjes van hier weer!
XXX Rob.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Hallo (dat moest het zijn) Halo is een afkorting van Halogeen en ook nog een speelfilm. 
enne nog gefeliciteerd.
ik heb mij bedacht kga trug tellen! Dus nu 62 Jaar geworden.
Als je op je echte 80e overlijdt, mag best later.
Komt er bij je leeftijd te staan 44 jaar is ie geworden, en dat is wel triest jong. 
benleentje
Golden Member
N? h?o dat zeggen ze hier ipv hallo.
Ni hao moet dat zijn.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (21%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Je moet ook niet te vroeg gaan terugtellen… 126 zul je wel niet worden, maar als ik nu begin met achteruitverjaren kom ik op gegeven moment, op wat eigenlijk mijn 70ste verjaardag zou zijn, bij 0 en wat dan?
Hallo beste mensen allemaal,
Jaaaaaa ik denk ik schrijf ff wat herrie hier want anders vallen jullie in slaap(kunnen we hier niet hebben natuurlijk! )
was ik net achter dat eerste verhaaltje nog ff voor de fun an het knutselen gegaan mat dat breadboard KG zendertje, kweet nog niet eens meer wat het oscilatoertje is maar met Xtal 6400KHz.
Daar achter een trapje met een soort 2N2219 en dan een iets betere dan de BD139 watt het geeft???
maar kon nu wel een heel HEEL dun streepje zien op 6400KHz (op de SDR Twente) ( Lang leve de LOL )
ik denk trouwens wel dat mijn inverted V meer verlies heeft dan vroeger, nu is ie met open lijn en kroko tuner, en vroeger was ie met RGU58 zonder tuner voor 63...6400KHz vrijwel 1 op1.
MAAR boeie… kzou er denk een IRF achter moeten doen nog om NET FF WATT meer te hebben.
BenLeentje: Ni Hao of zo iets 
VrGr Rob
Hee Rob,
Ik miste je wel een beetje de laatste tijd.
Je bent er weer.
Gefeliciteerd met je verjaardag je loopt een jaar min een paar dagen voor op mij, ben onlangs 61 geworden.
We moeten een keer afspreken nog steeds!
Blijf in ieder geval actief op CO! Vaak heb je leuke dingen, als is HF niet echt mijn ding, toch leuk om mee te lezen 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
nonius
set SCE to AUX.
Ik zat gisterochtend toevallig aan je te denken omdat ik al zo lang niets meer van je gelezen had hier.
Enfin. Weer een jaartje ouder en wijzer geworden....
Op MG en KG doet je antenne er nog veel meer toe dan op 3 of 3.5 meter. Vooral wat hoogte aangaat. Er zijn diverse legale MG LPAM stations die met 100W stoken. Die komen wel een eindje in de regio maar na enige tientallen KM's is het toch wel gedaan met de grondgolf.
Er is/was in de weekeinden op KG nog wel eens een uitzending van de/een Duitse amateurradiovereniging. Die verstoken een kilowatt en zijn hier dan amper te horen. freq 3955 en 6070 KHz.
De meeste LPAM hoor je op de SDR Twente ook niet trouwens.
Groetjes van die andere ouwe piraat prutsert. 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Gefelicilapsteert!!
Over een jaar of twinig ben je net zo oud als ik. Terugtellen hoeft dus niet, zolang je geest maar in de pas blijft 
Gefeliciteerd Rob en nog vele jaren toegewenst.
Op zaterdag 13 september 2025 22:07:03 schreef Tidak Ada:
Gefelicilapsteert!!Over een jaar of twinig ben je net zo oud als ik. Terugtellen hoeft dus niet, zolang je geest maar in de pas blijft
Dus over 20 jaar ben je nog steeds 82. 
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Ik doe het net ff anders: ik heb besloten 140 te worden, dan ben ik nu vrijwel op de helft: 69, en dat hou in de komende 10 jaar zo, veel te leuk die leeftijd!
Ik hoor en zie nogal eens mensen die braaf meelopen op wat "men", wat is "men" eigenlijk?, denkt over leeftijd en bijbehorend gedrag of vermindering van lichamelijke functies. Je alvast oud kleden en een beetje gebukt gaan lopen. Toe maar, een goed recept om zo snel mogelijk achter de geraniums terecht te komen.
Een buurvrouw die onlangs 90 is geworden loopt nog rond als een kieviet, ik vroeg haar hoe ze dat voor elkaar had gekregen, ze antwoordde: blijven bewegen. Dat en nog een paar dingen zijn vaak wel bepalend.
Kijk ook eens hoe aangenaam het leven kan zijn als je vanuit je gevoel leeft en niet op alle gebieden aangestuurd wordt door de waarde die je zelf aan cijfertjes hecht.
Zo, mijn cake of peace. Fijne dag allemaal en geniet ze!
Gefeliciteerd ouwe etherpiraat
Bij een verjaardag hoort een vrolijk deuntje *,dus bij deze :https://youtu.be/QTF5GCQohVg
* Een verschrikkelijk nederlandstalig horrorlied..
Op zondag 14 september 2025 10:59:39 schreef Hubie:
Gefeliciteerd ouwe etherpiraatBij een verjaardag hoort een vrolijk deuntje *,dus bij deze :https://youtu.be/QTF5GCQohVg
* Een verschrikkelijk nederlandstalig horrorlied..
![]()
Godsamme, ik ben blij dat ik een heel andere smaak van muziek heb 
Op zondag 14 september 2025 14:35:37 schreef mel:
Waarom moeten die radiopiraten toch altijd van die rotmuziek draaien..
Da's een kwestie van smaak. Daarover valt niet te twisten. Ik vind Radio3 weer takkeherie uitzenden. 
Op zondag 14 september 2025 15:10:48 schreef Lambiek:
Ik denk dat ze daar aandelen in hebben.
ik had vroegáh geen aandelen maar bij een aantal platenmaatschappijen, producers of artiesten, kon ik als piraat wekelijks gratis singels en albums ophalen. Soms moesten we daarvoor dan weer gratis 'reclame' uitzenden als een artiest als b.v. Marianne Weber een optreden had in een lokale kroeg o.i.d.
Idem voor Doe Maar, Corry, Rob de Nijs, Robbert Long, Hanny en Drukwerk b.v.
Soms kregen we ook wel eens stiekem platen via Chiel Montagne opgestuurd.
Dat was dan in de tijd dat lokale radio nog niet bestond en Nederlandstalig genegeerd werd toen Veronica eenmaal van zee was verdreven.