Hallo,
Voor zowat alle automatisatie in huis gebruik ik Shelly oplossingen wat prima werkt.
Alleen voor een aantal ledspots met dimmer zoek ik nog een oplossing. Ik heb overal drukknoppen op gelijkspanning en deze sturen nu een modulaire Niko dimmer die op zijn beurt de led drivers dimt.
De dimmer is te vervangen door een Shelly dimmer, maar deze kan alleen gestuurd worden met 230v AC.
De enige oplossing die ik zie is het gebruiken van een Shelly i4 DC of zijn er andere mogelijkheden?
Bedankt!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
schakel met de DC uit de pulsdrukker een relais welke de shelly weer bedient. of als de andere dimmers die werken met de DC pulsdrukkers al zijn vervangen dan bouw alles naar 230V om van die pulsdrukkers. als er geen leds oid in de knoppen zitten kan dat lijkt me..
revado
Honourable Member
Op donderdag 25 september 2025 08:32:50 schreef testman:
schakel met de DC uit de pulsdrukker een relais welke de shelly weer bedient. of als de andere dimmers die werken met de DC pulsdrukkers al zijn vervangen dan bouw alles naar 230V om van die pulsdrukkers. als er geen leds oid in de knoppen zitten kan dat lijkt me..
Naar 230 v ombouwen kan alleen met gewone vd draad bekabeling.
Die drukknoppen zijn nog wel eens met 0,8 kabel aangesloten en dan is het laagspanning.
Dan een relais gebruiken zoals testman zegt.