Waarom heeft de warmtesensor GOTOS L175C,die zich aan de achterkant van de droogkast bevind, een rode knop? Dient deze om de sensor te resetten, want mijn droogkast warmt niet meer voldoende.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
1. Het is een 60t05
2. Idd deze heeft een reset
3. Het is een veiligheidsthermostaat en geen sensor.
4. Als de veiligheid uit springt en een reset vraagt dan warmt hij niets en niet een beetje of onvoldoende
5. De vraag is of hij tekort droogt? Dan is het eerder de vochtvoeling en meerbepaald het trommel sleepcontact of wasverzachterlaag op trommel en meenemer.
6. Of het drogen duurt te lang? Dan zit het eerder in de verwarming.
7. Wat gebeurt er op tijdgestuurd drogen met(!) Natte was er in?
Als de was gezwierd is op 1200 toeren in de wasmachine en daarna in de droogkast gedaan wordt dan valt deze telkens uit en moet terug opgestart worden. Ook wordt de temperatuur van de lucht nooit echt warm.
Als we hem op automatisch zetten dan valt hij na 20' ook telkens uit
Zie foto van thermostaat. Als het toestel in werking is, dan meet ik geen stroom tss de contacten van de thermostaat. Als ik de rode knop indruk dan meet ik 220 volt Is dit normaal ?
EricN
1. Plaats een wattmeter of stroommeter op of tussen het toestel.
2. Zet natte was in het toestel
3. Zet het tijdsprogramma op bv 30 minuten.
4. Wacht de eerste minuut vh programma af. Die tijd gebruikt hij om de vochtigheid te bepalen en warmt dus deze periode niet. Na die minuut moet je het opgenomen vermogen in het oog houden. Dit moet minstens rond de 1900w zijn. Later gaat hij pas volle kracht doorwarmen naar hoger vermogen. Maar op 1900w moet de was al droog geraken.
Kijk de kijk de uitlaat na. Zit de buis verstropt of zit er een rooster op de buitenmuur ipv een klapet? Test het toestel zonder buis. Gaat het dan wel?
Haal het bovenblad er af en kijk het sleepcontact na op de trommel. Klets deze luid tijdens het draaien?
Neem een zeer fijn schuurpapier. Minimum een 800. Schuur over de trommel binnenkant en over de inox strip vd meenemer. Komt er grijze inox af of wit poeder?
Als hij uitvalt, hoe doet hij dat exact! Hij valt dood? Display valt weg? Of hij stopt met 10 minuten koude lucht? Afkoelfase? Of er brand een alarm lichtje?
Het is belangrijk om in het falen een onderscheid te maken tussen ntc fouten. Printplaatfouten. Vochtmetingsfouten. Luchtcirculatie fouten.
PS. Blijf vd temperatuurbeveiliging af. Hoogstens de weerstand er over meten. Dit moet nagenoeg nul zijn.
Goedemorgen,
Toestel zuiver gemaakt, uitlaat OK. Sleepcontact zie foto's en filmpje, geluid lijkt mij OK
Toestel met natte was gestart, droogtijd 34', en toestel blijft draaien.
Temperatuur van de weggeblazen lucht in de buis loopt op tot 65°. Ik denk dat nu alles terug OK is.
Wat denkt gij? moet er nog iets gecontroleerd worden.
Dank U voor de professionele hulp.
Groetjes Roger
EricN
Alles werkt dus je kan niets verder controleren. De voorgestelde controles moeten terug overlopen worden indien het defect zich terug voordoet. Proper toestel verder. Mijn advies is om dit toestel nog een paar decenia (letterlijk) in leven te houden. Dit wordt niet meer verkocht en ik kom ze zelden onherstelbaar tegen. Au contraire, nagenoeg onverwoestbaar.
Dank U Eric voor de professionele hulp. Fijne zondag nog.
PS : mag ik jouw in de toekomst nogmaals contacteren alstublieft ?