motorboot
Special Member
Ik beschik over zonnepanelen en een thuisbatterij: Ieder jaar verbruik ik ongeveer 1000 Kw en steek ik 6000 Kw op het net. daarom overweeg ik om een elektrische auto te kopen. Aangezien ik amper 6000 Km per jaar rijd zou ik graag mijn autobatterij laden zonder laadpaal maar enkel wanneer mijn thuisbatterij vol is. Kan iemand mij raad geven of het mogelijk is om een stekker te plaatsen die enkel stroom levert bij mijn volle batterij of een ander voorstel aanbevelen? Mvg.
een gemiddeld elektrische auto rijdt 5km op 1kWh. Met 6000Km per jaar, zit je dan op 1200kWh. Wat ga je met die andere 4800kWh doen?
Als je zonder laadpaal wilt werken, zul je iets moeten bedenken op basis van een 230V stekker denk ik in combinatie met home assistant of iets vergelijkbaars
motorboot
Special Member
Beste Willem, die overige KWh zal ik juist zoals nu doe op het net steken. Tot juni van dit jaar was ik Tot Energie en betaalde ik maandelijks 25€ voor elektriciteit en ontving ik één maal in een jaar een vergoeding van 200€ voor het gene dat ik op het net steek. Nu ben ik bij Engie en weet ik nog niet wat ik jaarlijks zal betalen.
benleentje
Golden Member
Kan iemand mij raad geven of het mogelijk is om een stekker te plaatsen die enkel stroom levert bij mijn volle batterij of een ander voorstel aanbevelen? Mvg.
Wij wetenhet merk en type van je batterij niet en wat voor mogelijkheden er zijn om dat soort dingen in te stellen.
homewizard heeft daar wel producten voor die je ook zonder slimme accu wel kan gebruiken.
https://www.homewizard.com/nl/?tmsrc=googlead&tmcid=19108497000&am…
Je hebt dan een dongle die je dan op je slimme meter kan aansluiten, dan een soort schakelaar met die je in de stopcontact kan pluggen. En dan via de app kan je dan instellen wanneer die schakelaar aan en uit mag.
Daarnaast is er ook nog een extra kwh meter nodig die de stroom uit je zonnen omvormer kan meten en dan kan je instellen als er genoeg zonneenergie is je dat kan gebruiken om je auto op te laden.