Mijn probleem is het volgende. Ik ben in het bezit van een Karcher stoomreiniger SC4. Er komt echter geen stoom meer uit. Ik heb de solenoid klep er uitgehaald . Dit is de E300 van CEME . Over de 2 polen staat een weerstand van 860 ohm. Dat is toch veel te hoog of zie ik het nou helemaal verkeerd. Ik kan nergens geen info vinden over de normale waarden maar wat ik wel kon vinden was dat de waarde vrij laag moet zijn. Maar vóór ik een nieuwe bestel zou ik graag wat meer zekerheid hebben . Als ik er een spanning opzet van 220V maakt hij ook best veel herrie. Bijgaand een foto van deze klep.
Kan iemand mij hierbij helpen, zou heel fijn zijn.[attachment=0]

Volgens mij is het geen klep maar een pompje.

Gr.F_S

Het is een pompje zoals gezegd, een industriële uitvoering.

Volgens de specs uitgaand van de 230v uitvoering, is de impedantie (wisselstroomweerstand) bij 230v AC 50Hz   2645Ω, wat je hebt gemeten is de DC weerstand, die is altijd lager.
Hij zou bij 230v AC zo ± 86mA aan stroom opnemen, via een seriediode is dat lager. Dat kan je controleren.
Maar meestal is er intern bij de plunjer en of de O ringen wat mis.

Als ik er een spanning opzet van 220V maakt hij ook best veel herrie.

Dat kan, maar mag niet meer zijn dan het vroeger was toen hij nog in orde was.
Heb je hem getest met een seriediode? die zit er namelijk niet in en kan extern wel in de karcher zitten.

Ook nakijken of hij nog warmt. De weerstanden gaan veel stuk.

Meestal komt zoiets binnen omdat de pomp vast zit. Dit soort toestellen wordt maar sporadisch gebruikt en na lang stilstaan droogt de pomp uit.

Perslucht eens doorjagen helpt wel. Zie dat je de boiler niet opblaast. Doe eerst wat water in de ingang vd pomp. Blaas dat wat lucht achterna. Dat is het snelst.

Het is inderdaad een pompje moet ik met rode wangetjes toegeven. Ik heb de raad opgevolgd met perslucht en ik heb de boel weer op gang gekregen. Het zat dus uiteindelijk niet in de elektronica. Zat ook propvol met kalk, maar echt veel!! Maar ja een gegeven paard.......... Allemaal bedankt voor de snelle reacties en het meedenken. Ik ben er goed mee geholpen. Scheelt mij een nieuwe stoomcleaner!!