Hitachi 49HGW69 TV geeft by opstarten kort HITACHI logo in beeld daarna wordt beeld zwart, tijdje later weer even HITACHI logo en keert terug in standby stand.
Is dit bekend en/of eenvoudig op te lossen probleem?
Of TV sowieso te oud?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Oud zal wel niet.. UHD?
In elk geval eerst even panel testen door steeds 1 van de 2 flarcabes tegelijk los te nemen, of als er maar 1 flatcable is, de flatcable tussen de panelhelften.
Op zondag 12 oktober 2025 13:08:11 schreef maartenbakker:
Oud zal wel niet.. UHD?In elk geval eerst even panel testen door steeds 1 van de 2 flarcabes tegelijk los te nemen, of als er maar 1 flatcable is, de flatcable tussen de panelhelften.
Dank.
Ja, wel UHD.
Je bedoelt flatcables achter de kap?
En, je bedoelt louter die flatcables los- en weer vastmaken, en niet onder stroom neem ik aan?
Of wat stel je precies voor (heb weinig ervaring met TV's)?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het ziet er zo vloeiend uit dat het mij eerder doet denken aan een defect panel. verkeerde topic.. Kan inderdaad panel zelf of LED backlight zijn.
@DeBeers: Ik bedoel de kabels die van het "scherm" naar de TCON lopen, het kleine printje dat in het midden onderaan zit met ook een grote flatcable naar het mainboard. Dat zijn meestal twee flatcables. Als je die nog nooit gezien hebt of losgehaald, moet je daar erg voorzichtig mee zijn. Maar aan de andere kant, afgeschreven is hij toch al. Ook als het toch aan de LED strips blijkt te liggen, dat is net zo goed een erg zorgvuldig karweitje.
Over die led, die knippert wel maar heel regelmatig en tot hij weer helemaal in standby gaat. Kan geen code in het geknipper herkennen. Noem jij dat een foutcode, of zou er dan een patroon in het knipperen moeten zitten?
Verder ben op zoek naar die firmware. Wat wordt met 'plug-in' bedoeld: stekker in de contactdoos of aanzetten met knop op TV of AB?