Light guide panel oftewel LGP wetenswaardigheden gevraagd

Ik heb weer eens een 55"Loewe tv staan uit de Reference reeks met de stilaan fameuze vergeelde LGP. Intussen is mijn voorraadje 55" slopers uitgeput en ga ik eens proberen hier https://samsung-lgp.cdlens.com een LGP te bestellen.

Klassiek verhaal: er zit een Hisense paneel in die tv en daar kunnen ze niet op leveren. Aan de T-Con te zien is het een LCD van Samsung, de (edge) LED's die ik in het verleden in deze jongens tegenkwam lijken ook heel erg uit de Samsung fabrieken te komen.

Als de LGP wat groot is en bijgevolg te kort tegen de leds zit, heb je links en rechts in beeld halo's over de volledige lengte van de leds. Standje mierenneukerij, want je ziet het maar af en toe bij sommige uitzendingen. Toch proberen beter te doen.

Stel de LGP is wat klein, wat zou je dan krijgen? We spreken uiteraard over millimeters...

Het toestel is nu nog van mijzelf, dus alle tijd, maar ik wil mezelf eens een nieuwe ervaring aanleren.

Als het panel te klein is krijg je aan de rand(-en) een rand waar meer licht doorkomt. Zelfs al het gaat om millimeters.

Een kleinere plaat geeft IDD witte randen of juist feller verlichte randen om precies te zijn. Ik heb eens IPV jou genoemde plaat een Sony LGP ingebouwd uit gebrek voor wat beters ( doorschijnende plaat met witte dots) en gaf zelfs een nog helderder beeld! wellicht een tip?

Te groot of te klein, het resultaat lijkt hetzelfde... lastig.

@smd: je moet er alleen eentje vinden. Het is ook geen optie om het scherm open te halen, te gokken en indien niet goed de boel terug toe en afwachten. Het risico om het paneel te breken is met een 55" erg groot.

Nog is over nadenken.

Bij jou lopen er toch veel TVs langs ? Vast eentje wel met goede diffuser plaat toch??

Dat is zo en degene waar het over gaat heeft het niet zo erg dat er echt niet op te kijken is.
Maar eens mens wilt wat en wanneer krijg je wat te pakken als je het zoekt he. Zo'n Reference is een vrij groot ding dat in de weg staat.

Op het werk heb ik al enkele keren met een Panasonic meegemaakt (met led bar onderaan), dat hij bovenaan te donker is. Altijd gevalletje vuilbak geweest, want Pana levert nooit wat voor zijn schermen.

Als ik wat kan bestellen ergens is het altijd op te lossen. Nu het moment om het risico eens te pakken en te zien of dat te doen is.

Via cdlens.com wat gevonden dat er kan voor dienen volgens mij. Bestel ik dat, twee minuten later een mail terug: we betalen je terug, want onderdeel niet meer op stock. Blijven we bezig...
(waarom heb je een online shop als die niet up to date is)

Hij ging nu een lijst sturen van wat er eigenlijk nog in voorraad was.
Maandag zien we verder.

Die Panasonics ken ik, scherm niet van panasonic makelij. Zonde, wil ze wel hebben want zijn prima te herstellen!

Tsja, die laatste hadden we het hier ook over. Is helaas retour gegaan naar Panasonic. Klant kreeg voor een leuke prijs een OLEDje. Was toen zo'n Vestel, dus de kwaliteit is een ander verhaal.

Vermits Panasonic in de Lage Landen over and out blijkt te zijn zullen dergelijke commerciële voorstellen voortaan ook tot het verleden behoren.

Panasonic is niet over hier maar de Vestel zit in elk merk tegenwoordig ook Sony er al mee gezien… treurig..

Hebben ze in Nederland nog vertegenwoordigers van Pana? Hier lijken die de laan uitgestuurd te zijn.

Trouwens, het valt me op dat in de MediaMarkt in Rotterdam waar ik al eens binnenkom alle mogelijke merken te zien zijn, behalve Pana...

Media markt is geeend op kwantiteit, geen kwaliteit. veel goedkope lijnen TV's. Bij de Expert of EP zaken nog zat te vinden de TVs. In 's Hertogenbosch zit nog steeds de importeur.

Goed om weten... Kan nog eens van pas komen.

Nog eens even waar dit topic over gaat... impelshop.com wat een mafkees zit daar aan de knoppen zeg.

De stock op de website klopt voor geen meter. Ik vraag wat er dan wel op stock is (als het maar min of meer past). Gaat een lijst sturen op maandag wat er effectief op stock is. Moet hem nog hebben. Een stuk plastic is erg moeilijk te vinden dunkt me ?

Ja, klopt. raar gedoe daar ook al eens tegenaan gelopen. Stuurt op, duurt lang etc..