Ik heb een shelly blu raamsensor die een shelly mini.
Ik wil het volgende doen, na 1 min dat het venster open gaat, moet de shelly one schakelen.
Ik zit met het probleem dat die timer niet reset als hij even heeft open gestaan. Wie kan me eens helpen?
tx

Ik ken shelly's automations niet ... maar je zou verwachten dat je dan die timer wilt stoppen bij het sluiten van het raam?

-edit-
Verplaatst naar software & interfacing, daar lijkt het wat beter op zijn plaats.

[Bericht gewijzigd door Sine op (27%)]

Klopt, de timer zou moeten stoppen en opnieuw van 0 starten als het venster weer open gaat.

Ik ken de automation niet, maar ik kan wel programmeren.
Zoals het er nu staat lijkt het dat bij het openen van de deur de timer gaat lopen, zodat na een minuut relais schakelt.
Wat ik denk dat je wilt is dat de timer stopt als de deur sluit binnen die minuut. Dit gedrag staat nu niet (expliciet) beschreven in je automation.

Zoals ik het nu interpreteer moet er een timer gaan lopen (wanneer is onbekend, bij het 'saven', continu?) en een sensor actief worden..

Ik denk dat je moet proberen een timer te starten. Zoiets:

when <sensor> do <timer ABC>
en dan daarbij een extra scene:
when < timer ABC> do <deurcontacten>

Ik hoop dat je meerdere scenes kan gebruiken of iets kan doen met dezelfde timer hierboven ABC genoemd ter verduidelijking van een zelf gegeven naam.

Ik zag ook dat je relais als "Auto On" of "Auto Off" kan gebruiken... Dus in plaats van "relais deurcontacten" doe je een "Auto Off" type gebruiken die je instelt op 60s