SIMUL
Golden Member
Nog steeds dezelfde cd speler . Maar nu is mij opgevallen dat de cd heel juist moet liggen anders hmgeeft hij fout " no disc " ik denk dat er slip zit op het riempje deur dicht .is al een ander ,maar het vorige was uitgerokken .Een ander genomen maar denk dat het de juist maat niet is ook het profiel is anders . Weet iemand raad of heeft er soms iemand een riempje liggen van zo een cd speler Met dank
Hoezo denk je aan de belt?
Als de CD in de speler omhoog komt en begint te draaien is het riempje niet het probleem.
Ik zou dat eerst eens bekijken.
SIMUL
Golden Member
Wel het zit zo ,als ik de cd mooi in het midden leg dan gaat het . Maar als ik hem er in leg zomaar s dan ziet hij soms geen cd of de cd schuurt en zegt dan geen disk .
Op vrijdag 24 oktober 2025 16:24:49 schreef SIMUL:
Wel het zit zo ,als ik de cd mooi in het midden leg dan gaat het . Maar als ik hem er in leg zomaar s dan ziet hij soms geen cd of de cd schuurt en zegt dan geen disk .
De spindel zou zich binnen de toleranties gewoon omhoog moeten kunnen bewegen in het gat van de CD. Komt de lade met de cd wel goed op zijn plaats?
SIMUL
Golden Member
Op vrijdag 24 oktober 2025 17:21:13 schreef SIMUL:
Ik zit nog altijd met de probleem ,wat centreert de cd dat hij exact juist zit ? Met dank
Dat doen de spindle tafel en magneet clamp samen.
SIMUL
Golden Member
Wat ik wel opmerk dat er een grote speling zit in het gat waar de magneet op vast zit ( bovenkant van cd huis ) zodanig dat magneet niet altijf juist grijpt op het schijfjr waar de motor aan vast zit ( zeker 3mm op de straal ) Dank
SIMUL
Golden Member
Ik heb het probleem gevonden met jullie tipt . Ik heb de magneet goed gereinigd en wat er rond hing en ook het conische topje en futher die aangedreven wordt door de motor voor de cd en alles werkt Prima Bedankt