Hallo hoe kan ik een voeding controleren als de stby en de 12 v aanwezig is .
Het gaat om een LG oled55B9pla tv . kan ik dan de power on contact doorverbinden met grnd om te zien of voeding volledig doorstart . Normaal krijgt de voeding toch een signaal van het moederbord om door te starten . Ik twijfel namelijk of het moederbord defect is . Ik kan ook geen service manual vinden van deze KTV ,
Bdv voor enig advies bij deze reparatie .

Een voeding kun je testen door hem ergens mee te belasten (losse load of het apparaat zelf)en dan met de scoop de rimpelspanning te meten. Is de rimpel te hoog dan de elco's vervangen.

Zomaar dingen doorverbinden lijkt me onverstandig tenzij je precies weet wat je doet.(maar dan hoef je het niet te vragen)

Deze Oleds hebben best wat moederbord problemen maar ook kan het zijn dat de TV door error in scherm in protect staat en daarvoor moet je een service afstandsbediening hebben..

Hallo PB is oké. Alles ingebouwd en spanningen gecontroleerd . Het gaat ook in stby . Maar als ik met ab inschakel gaat deze na 3 x knipperen uit . Stekker eruit en opnieuw erin probleem blijft hetzelfde . Wie weet wat het probleem kan zijn .

Een paar keer knipperen is normaal bij LG, koppel de onderste LVDS kabel los en meet dan of de voedingslijnen allemaal opkomen.

Wanneer je de connector van de voeding naar de bovenste aansluiting op de inverter los neemt en de led knippert als of het aangaat dus led uit echter zonder beeld dan is het oled panel defect.