Goedendag.
Ik ben in het bezit van 2 AEG Km7100000m combimachnetrons. Bij beide ovens merk ik dat een fan niet meer draait. Hierdoor wordt de oven heel vochtig van binnen (en buiten). Ook draaide de fan na zodra de oven werd uitgezet en at doet hij nu ook niet meer.
Wie herkent het probleem en weet de oplossing?

Fan los testen ? Uiteraard wel eerst de stekker uit de magnetron als je er aan gaat sleutelen en blijf weg bij de hoogspanning delen.

Ik vermoed dat de fan vaststaat en zit meestal aan bovenzijde. Zowizo is het beste een oven te drogen me geopende deur, anders roesten de verwarmings elementen ook door..

Op zaterdag 20 december 2025 15:45:11 schreef smd:
Ik vermoed dat de fan vaststaat en zit meestal aan bovenzijde. Zowizo is het beste een oven te drogen me geopende deur, anders roesten de verwarmings elementen ook door..

Bedankt voor de reactie.
Ik zal de fan gaan controleren. Verder laat ik inderdaad de deur altijd open staan tot hij droog is.
Wat nu opvalt is dat er stoom boven de deur langs komt waardoor het display zelfs van binnen vochtig wordt.
Wat het bijzonder maakt is dat ik twee van die apparaten heb die precies hetzelfde probleem hebben.