Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Waarde CO-ers,
Mijn ouwe trouwe Zanusi ZTHB485 (waarover al eerdere reparatietopics) houdt het nu al 12 jaar vol (Aangeschaft 11-2013), maar maakt steeds meer herrie. Aan het begin van het droogproces gaat het nog wel (63 dBA volgens 'een app*'), maar als 'ie langer aanstaat neemt het geluid gaandeweg toe (Na een minuut of 10 is het 68 dBa, met een half uurtje 71 dBA, en toen was ik het zat). Er zit ook een vervelend geratel/gegrom in het geluid waar het toen de droger nieuw was meer een rustig geruis was.
Als de droger net aanstaat loopt alleen de trommel en de waaier (op dezelfde motor). Daarna gaat ook de compressor aan. Als die warm is ook de fan vooraan, maar het is al 71 dBA zonder dat die fan loopt. Bij uitzetten loopt die fan nog even na en dat is gewoon stil. Ik denk dat het de compressor is die steeds lawaaiigger wordt.
De condensor is zo schoon als ik 'm krijg (met de plantensspuit).
Tenzij 1 van jullie exact weet hoe 'm stiller te smurfen op een simpele manier, wordt het misschien eens tijd voor een nieuwe. De huidige kandidaten zijn:
AEG TR738AT2B, volgens specs 68 dBA, 97kWh/100cycles (C).
BOSCH WTH8520NL, 63 dBA, 119kWh/100cycles (D).
Van beide drogers is de voorkant van de condensor bereikbaar om schoon te maken (Ik heb in de handleiding gekeken, en daar staat in hoe, dus het kan).
De Bosch is dus stiller, maar minder zuinig. En wellicht weten de reparateurs alhier iets over de betrouwbaarheid/levensduur van het binnenwerk. Of hoe makkelijk je stof uit de non-user servicable delen krijgt...
In de consumentengids van september 2025 komt de Bosch WTH8520CNL er als 22ste uit, en een AEG TR7386T4B is beste koop op plek 9. Subtiel andere typenummers...
Anyway, gedachten en adviezen uwerzijds welkom 
*)NIOSH SLM
Een Zanussi warmtepomp droger kan na ongeveer 12 jaar wel rijp
voor vervanging zijn, afhankelijk van hoe veel hij gebruikt is,
Of de condensor werkelijk zo schoon is als mogelijk, valt te betwijfelen eerlijk gezegd,
ik heb vaak genoeg warmtepomp drogers in de werkplaats gehad waarvan de
condensor regelmatig gereinigd was (volgens de klant) en waarbij er
alsnog een ernstige ophoping van stof en vuil aanwezig was, zeker na jaren
intensief gebruik,
enigste oplossing was het apparaat uit elkaar schroeven om de condensor
handmatig te reinigen (water, borsteltje, doorspoelen etc...),
overmatig geluid kan helaas diverse oorzaken hebben, lastig te zeggen
zonder het geluid te horen,
Het trommel lager kan versleten zijn,
de loopwielen (voorzijde trommel) kunnen versleten zijn of platte kanten hebben,
bevestiging van de compressor (trilling dempers) kunnen los zitten of versleten zijn,
spanrol van de aandrijf riem kan versleten zijn.......etc........,
de keuze voor een andere droger is ook afhankelijk van je wensen,
Elk merk kan helaas na enkele jaren storingen/problemen geven,
ik heb alle merken warmtepomp drogers weleens in de werkplaats gehad,
alhoewel AEG warmtepomp drogers het vaakst ter reparatie aangeboden worden,
Persoonlijk zou ik voor de Bosch kiezen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Eerst de correcte diagnose stellen. Ik lees wat betwijfeling. Motor uittrekken om de compressor alleen te horen bv. . De ophanging vd compressor zijn rubbers. Die kunnen versleten zijn. Het koelcircuit is na jaren verzadigd met vuil achterin. Dat doet de temperaturen veranderen en ook de compressor geluiden. Maar eerst zeker zijn vanwaar het komt. Mss is het wel iets met de motor. Wat gebeurt er als je tegen de compressor duwt?
Wat je modellen betreft: ik heb nog geen zuinige AEG tegen gekomen tijdens mijn uitgebreide tests. En nog geen energie slurpende Bosch. Gemiddelde meetresultaten (zelfde was/spoelprogramma dus telkens even nat:
Aeg: 1,2kwh
Baukn/wh:0,9 kwh
Bosch/siemens: 0,8 kwh
Miele: 0,6kwh
Ze kunnen schrijven wat ze willen op hun waardeloze papiertjes maar de tests tonen iets anders.
[Bericht gewijzigd door EricN op (24%)]
Ik vermoed lagers van motor welke vaker stuk gaan, goedkoop klusje en makkelijk bereikbaar.
Wat betreft de nieuwe drogers die jij bedoelt:
AEG heeft een koelsysteem wat gemakkelijk na 4-5 jaar lek raakt, aluminium leidingen zijn zo dun als vloeipapier
Bosch is een prima droger alleen daarvan is de condensor ( welke niet bereikbaar is) snel vol met stof daar deze erg fijn zijn in structuur.
Dit gebruiken ze daar het koelmiddel R290 minder effectief is
Persoonlijk zou ik zeggen: herstel je oude, die is namelijk net terugverdiend qua aanschaf en degelijker
Roland11
Golden Member
Grappig, toen ik een nieuwe droger kocht 10 jaar geleden (Whirlpool Green 850) was dat mijn eerste warmtepompdroger.
Maar ik heb hem na twee maanden weer weggedaan en omgewisseld voor een 'ouderwetse' condensdroger.
Waarom? Ik vond de warmtepompdroger te lawaaiig! Misschien niet in dB, maar de lage zware brom hield ons uit de slaap.
Misschien is dat anders bij de nieuwe generatie drogers?
Sja, de Whirlpool, dat was geen uitblinker in stil zijn idd en dat is nu veel beter! De whirlpool maakte een zeurderig jankend geluid, dat schuine filter er in heeft in de loop der jaren wat modificaties ondergaan
Roland11
Golden Member
Mocht ik over 10 jaar toch weer een warmtepompdroger proberen, dan vraag ik hier wel om advies over 'een stille' 
(Wat ik overigens ook wel vervelend vind/vond is dat het drogen met de warmtepomp veeeeel langer duurde dan met de 'hoge temperatuur condensdroger')
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op maandag 9 februari 2026 19:38:53 schreef Limbra:
Of de condensor werkelijk zo schoon is als mogelijk, valt te betwijfelen eerlijk gezegd,
ik heb vaak genoeg warmtepomp drogers in de werkplaats gehad waarvan de
condensor regelmatig gereinigd was (volgens de klant) en waarbij er
alsnog een ernstige ophoping van stof en vuil aanwezig was, zeker na jaren
intensief gebruik,
"Zo schoon als ik 'm krijg" is ook wat anders dan "zo schoon als mogelijk"... In het midden tussen koel en warm blok zit waarschijnlijk nog wel stof - daar kan ik gewoon niet bij. Het water van de plantenspuit komt wel behoorlijk diep om stof naar beneden te spoelen. En het drogen werkt goed. Hij maakt alleen herrie...
overmatig geluid kan helaas diverse oorzaken hebben, lastig te zeggen
zonder het geluid te horen,
Het trommel lager kan versleten zijn,
Dat is het lager op de achterkant? Niet afzonderlijk gecheckt...
de loopwielen (voorzijde trommel) kunnen versleten zijn of platte kanten hebben,
Zou goed kunnen. Die aan de rechterkant is gebarsten. Ik krijg 'm echter niet gedemonteerd, moet de voorkant er dan af?
bevestiging van de compressor (trilling dempers) kunnen los zitten of versleten zijn,
Op maandag 9 februari 2026 20:42:12 schreef EricN:
Wat gebeurt er als je tegen de compressor duwt?
Ik heb tegen de compressor geduwd, voelt alsof 'ie op stug rubber staat, lijkt me goed. Hij kan bewegen, maar het maakt geen geluid als ik 'm heen en weer duw en het voelt goed stug.
spanrol van de aandrijf riem kan versleten zijn.......etc........,
Heb ik naar gekeken, is een glijlager, maakt geen geluid als ik de riem losmaak en de rol los laat rondspinnen.
Persoonlijk zou ik voor de Bosch kiezen.
Weeg ik mee.
Op maandag 9 februari 2026 20:42:12 schreef EricN:
Wat je modellen betreft: ik heb nog geen zuinige AEG tegen gekomen tijdens mijn uitgebreide tests. En nog geen energie slurpende Bosch.
Dank je wel, weeg ik ook mee. (Het gaat al erg richting Bosch, die had ook mijn voorkeur, want stiller.)
Op dinsdag 10 februari 2026 06:38:19 schreef smd:
Ik vermoed lagers van motor welke vaker stuk gaan, goedkoop klusje en makkelijk bereikbaar.Wat betreft de nieuwe drogers die jij bedoelt:
AEG heeft een koelsysteem wat gemakkelijk na 4-5 jaar lek raakt, aluminium leidingen zijn zo dun als vloeipapier
Bosch is een prima droger alleen daarvan is de condensor ( welke niet bereikbaar is) snel vol met stof daar deze erg fijn zijn in structuur.
Dit gebruiken ze daar het koelmiddel R290 minder effectief isPersoonlijk zou ik zeggen: herstel je oude, die is namelijk net terugverdiend qua aanschaf en degelijker
Weeg ik ook mee.
Dus toch eerst maar een poging gedaan de oude te repareren. "Goed bereikbaar" is relatief:
Maar het kan: (Ik moet daarbij denken aan een andere CO-er, die vertelde ooit een klus toebedeeld gekregen te hebben die alleen hij kon...)
(Ik kan 'm in mijn eentje niet van de wasmachine tillen, en als mijn vader meetilt klaagt 'ie niet over rugpijn maar heeft 'ie het wel. Dus als ik er in situ bijkan is handiger. Staat 'ie ook gelijk op hoogte, alleen die muur is wat onhandig.)
Anyway. Ik heb de snaar van de motor losgemaakt en de trommel rondgedraaid. Maakt dan nog wel fiks geluid. De spanrol loopt los licht en soepel en geluidloos. De ventilator die de compressor koelt loopt los soepel en geluidlooos.
1 van de loopwielen van de trommel is gebarsten. (de andere heb ik nog niet bekeken, ander zijpaneel).
Ik krijg echter de bevestiging ervan niet los. In het filmpje van partsNL is het een clip, maar zanussi gebruikt een boutje.
Als ik dat los probeer te draaien zit de trommel in de weg. (en de compressor, en alles, maar milimeter voor milimeter kan het)
Barst ook te zien.
Ik heb 'm dan maar weer vastgedraaid. Misschien iets té, maar hij draait nog. Zat eerst iets los van de trommel en er nu tegenaan.
Moet het hele front met rollers en al er af oid, om die rollers te kunnen vervangen? (De rollers zijn nog te bestellen in elk geval.) Het lijkt er op dat de trommel anders nergens heen kan, niet eens een klein stukje omhoog ook.
Verder heb ik de kabeltjes naast de compressor vastgeduwd in het gootje, misschien lagen die tegen het zijpaneel te rammelen.
En de fan voor de compressor schoongemaakt, maar die liep stil (2 torx schroeven naast de deur van de condensor los, dan kan het stuk plint dat voor die fan zit er af).
Als ik 'm nu voor een test aanzet is 'ie stiller, maar de echte test is als er dit weekend weer een was in gaat en de droger langer achter elkaar aan staat.
EDIT:
De eerste was drogen bleef 'ie vrij stil. Bij de 2e was, was het lawaai terug.
Ik zou eens een grote revisie doen, droger naar ruimere plek alles uit elkaar halen en goed schoonmaken controleren. Lagers motor, fan en rollers zijn de herriemakers verder niet zo veel hoor.
Lucky Luke
Op donderdag 12 februari 2026 20:25:49 schreef Lucky Luke:
Moet het hele front met rollers en al er af oid, om die rollers te kunnen vervangen?
Ja dus, maar de bedrading zit vast aan de voorkant.
Aan deze kant alleen dunne blauwe draadjes van een temperatuursensor, op de foto al losgemaakt, maar aan de andere kant een hele kabelboom naar het bedieningspaneel. Waarvan geen foto's (het was al lastig genoeg).
Maar die zit op dezelfde manier gevlochten: Achter/voor/achter de drie haken die niet op deze foto staan maar wel op de andere foto te zien zijn. Dan achter de haak onderin deze foto. Dan achter de haak bovenin deze foto. (De blauwe draad zat daar omheen geknoopt, zelfs). En dan langs nog wat geleideschotjes.
Ik heb de bediening bovenop gelegd, het deurslot losgmaakt, en de stekkertjes losgemaakt van de net-aansluiting. Verder het stekkertje van de vochtsensor-koolborstel aan de voorkant. Dan zit de bedrading alleen nog aan dat bedieningspaneel, want het daar van loshalen lukt niet zomaar... (Ja, er zijn er 2 los. Er zat een plastic kap voor, die er eigenlijk niet af kan zonder de electronica los te schroeven en klikken van het front. Als je dat wel doet kan de bedrading wel los, maar dat kan eigenlijk pas ná demontage van het front...)
Dat alles met dat voorfront staand op het tafeltje tussen droger en wasmachine in. Dat ik uiteraard uitgeschoven had voordat ik met de hele voorkant van de machine in handen stond 
De voorkant zit vast met schroeven aan de onderkant (3 stuks), voorkant (deurtje van de condensor en plint voor de fan en in het bedieningspaneel / achter de waterbak) en bovenkant. De onderkant is zeskant buitenkant, de voorkant torx en kruiskop, en de bovenkant torx.
Hier is het blauwe draadje er al uitgevlochten, en zit alleen de andere kant nog. Op zich kun je zo ook bij dit trommelwiel en mogelijk zelfs bij de andere, maar ik heb het hele front gedemonteerd. En met de stofzuiger gesmurft.
Ook zijn naast de deur die bedradings-bevestigings-haken te zien, links en rechts.
Anyway, voorkant is er af, en nu kan ik inderdaad makkelijk bij die wielen. (maar demontage van de voorkant was niet makkelijk)
Trouwens, waarom zit er niet gewoon aan de zijkant van de condensor óók een luikje, zodat je er bij kunt om schoon te maken? Goed, je kunt niet door de lamellen heen als die verticaal staan, en als ze horizontaal zouden zijn loopt het water er niet af...
Beide trommelwielen zijn gebarsten trouwens, dus ik denk dat de herrie daarvandaan komt. Lagers bewegen ook enigszins zijdelings, ik ben geen mechanicus maar het lijkt me ook slijtage.
Niet helemaal hoe Zanussi het bedoeld heeft, maar het lijkt wel te gaan lukken.
Lucky Luke
Nog wat meer plaatjes:
Op de exploded view staat maar 1 trommelwiel (335), maar er zijn er 2.
Die aan de kant van de condensor was het meest gebarsten.
Op de met L gemarkeerde plekken zitten de LLLLLangere schroeven.
Ik heb de schroeven maar met labeltjes erbij neergelegd, na deze foto kwamen er nog meer bij...
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik gebruik altijd een magneet bakje.
Dan kunnen ze niet wegrollen.
Zijn op veel plaatsen te koop voor een paar euro's.
Staat bij de repair cafe standaard op de werktafel.
Roland11
Golden Member
Op donderdag 19 februari 2026 11:10:04 schreef winands:
Ik gebruik altijd een magneet bakje.
Bij het repareren van Philips/Saeco koffie-apparaten kom ik regelmatig niet-magnetische RVS schroeven tegen 
Je bent aardig onderweg met de grote schoonmaak! Nu nog de grijze onderbak kaal maken en compressor losmaken en dan de bak splitsen dmv klemmetjes kosmaken en dan binnenwerk schoonmaken ( Compressor mag op zijn zij liggen om er makkelijker bij te komen) Je krijgt er spijt van als je het niet schoonmaakt! De wielen zijn een veel voorkomende issue...
Lucky Luke
Ik vrees dat ik er vooral spijt van krijg als het koelgas ontsnapt, want dan is 'ie permanent stuk. Dus ik houd het bij spoelen langs de voorzijde met een straal water. Dat spoelt het stof wel omlaag. De leidingen lopen pal over die bak, en die bak is een massief geheel / kan daar niet langs. Tenzij ik die bak zou doorzagen of de leidingen zou verbuigen, wat ik allebei niet aandurf. Fabrikant zou er gewoon een luikje in de zijkant (of bovenkant) bij moeten maken... Zo'n droger zou ontworpen kunnen worden op makkelijk onderhoud, condensor geheel toegankelijk zonder zelfs maar het zijpaneel er af te hoeven schroeven. Maar zo is het niet ontworpen.
Hoe doe jij dat eigenlijk? Het ziet er niet uit alsof het reversibel uit elkaar kan. Buig je die leidingen uit de weg en kan het daar tegen?
Anyway. De nieuwe wielen kwamen vanmiddag aan. Ik ga meer dan 5 foto's posten.
Oude en nieuwe wielen. De nieuwe zijn rood
volgens fixpart is dit het origineel, ze hebben de gelige ook, als "alternatief", maar duurder. Volgens de verpakking zijn ze eigenlijk voor electrolux en AEG bedoeld. Ze hebben de juiste afmetingen voor mijn Zanussi droger. Hoera voor standaarden en/of samenwerking.
Wielen geplaatst op de voorkant. (Misschien hoeft de voorkant er niet af, als een 2e persoon de trommel naar achter duwt, zodat de schroef er wel uit kan zonder tegen de trommel te botsen.)
Ik heb de bediening/electronica bovenop gelegd, en de kabels goed opzij (niet tusssen trommel en voorkant.)
Dan de voorkant geplaatst, de schroeven aan de onderkant en de met L gemarkeerde aan de voorkant vastgemaakt. Eigenlijk ook de bediening weer vastgeschroefd, maar in een latere stap bleek dat weer los te moeten om de metalen plaat/balk/verbindingsding aan de bovenkant te kunnen plaatsen die alles bij elkaar houdt (Bedieningspaneel en zijkanten, maar ook zijkanten en voorkant.)
Er kunnen 5 foto's per post en de andere 5 horen bij elkaar (namelijk hoe de bedrading in de voorkant gecliptst zit. Op de terugweg kon ik dat wat makkelijker fotograferen, omdat de voorkant toen al vastzat aan de machine. Eigenlijk is het bij demontage vast ook handiger éérst de bedrading los te clipsen en daarna pas de voorzijde te demonteren... Scheelt gehannes).
Dus dit zijn 2 losse:
Ik heb er een schroevendraaier op stukgedraaid 
En ik heb toen 'ie toch open was gelijk de condensator van de compressor nagemeten. Die van de motor kon ik niet goed bij, en heb ik eerder vervangen. Die van de compressor nog niet, dus ik was benieuwd. Maar die is nog gewoon binnen spec (18 uF origineel AFAIK, en het zal wel 20% tolerantie zijn als niet meer, dus daar zit het binnen)
Lucky Luke
Blauw draad van temperatuursensor, links van de deur. Zit onderaan in de achter/voor/achter, daarboven in een klip met een schuin stuk, daarboven rond een haak geslagen en bovenaan (niet op deze foto) ook nog achter haakjes / schotjes. Alles om 'm maar niet tegen de trommel te laten schuren. Maar het is gelukt 'm netjes achter al die verschillende soorten haken terug te krijgen. Deze foto's zijn van na het terug achter de haken haken van deze bedrading. Het om de ronde haak heenslaan heb ik gedaan na de clip met het schuine stuk maar voor de achter/voor/achter.
En aan de rechterkant van de deur lopen nog meer kabels (links van binnenuit gezien, eigenlijk, maargoed)
Dit is van bovenaf gezien. Je ziet zowel de haak waar aan de andere kant van de deur de blauwe draadjes omheen geslagen zijn, als iets daar onder de clip met het schuine stuk. Het connectortje met de blauwe draad zit op de koolborstel die over de trommel loopt (aan de voorkant, aan de achterkant zit er nog een. Ik denk dat het de vochtsensor is: het midden van de trommel is kunststof).
Uiteraard heb ik in deze fase van hermontage ook het deurslot opnieuw aangesloten en geplaatst.
En dit is hoe de achter/voor/achter haak aan de onderkant er met deze kabels uit ziet.
Daarna dus ook de plint/het stuk voor de fan en compressor weer terug, en het deurtje voor de condensor, en de zijpanelen (inclusief dat vervelende schroefje aan de binnenkant/bovenkant).
Anyway... Hij zit weer in elkaar.
En als ik 'm aangezet is 'ie inderdaad stukken stiller met z'n nieuwe wielen: het is nu 60 dBA!
(ongeveer dertig euro (2 maal deze + verzendkosten) en 2 fikse middagen werk, maar dit weekend hopelijk wat betere concentratie want minder (droger)herrie.)
Dit weekend testen met was, want na langer draaien zal het wel weer wat toenemen. Maar de vervelende rammel is ook uit het geluid, sterker nog, ik kan nu de compressor horen, waar dat eerst overstemd werd door de herrie die van de trommelwielen bleek te komen. Hij klinkt niet alleen zachter, maar ook echt beter.
[audiofool]De rode trommelwielen geven duidelijk een beter gedefinieerd geluidsbeeld: het laag is aangenamer en minder blikkerig. Het algehele geluid voelt zachter en romiger, minder gruizig. De verschillende klanken zijn beter te onderscheiden: De draaing van de trommel, het tevreden geknor van de compressor, het ruisen van de luchtstroom, de violen en de meerstemmige zangpartij... [/audiofool] 
https://www.youtube.com/shorts/Dorya8jKypA voor het geluid met de nieuwe wielen (Hum, youtube vermeubeld het geluid in shorts, het klinkt nu meer als een quadcopter dan als een droger...)
Lucky Luke
En uiteraard niet vergeten deze zwarte ziptie-met-zijpuistbevestiging weer terug te klikken…
(Of los te klikken bij demontage)
Op deze foto is ook het schroefje te zien dat ik “het gemene schroefje” noem. Links, de bevestiging van het zijpaneel. Niet de torx bovenop maar nog verder naar links aan de rand van de foto.
(Dit begon als een advies-vragen topic, maar ik hoop dat iemand ooit misschien wat aan die foto’s heeft)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (25%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op donderdag 19 februari 2026 20:39:19 schreef Lucky Luke:
Ik vrees dat ik er vooral spijt van krijg als het koelgas ontsnapt, want dan is 'ie permanent stuk. Dus ik houd het bij spoelen langs de voorzijde met een straal water. Dat spoelt het stof wel omlaag. De leidingen lopen pal over die bak, en die bak is een massief geheel / kan daar niet langs. Tenzij ik die bak zou doorzagen of de leidingen zou verbuigen, wat ik allebei niet aandurf. Fabrikant zou er gewoon een luikje in de zijkant (of bovenkant) bij moeten maken...t er niet uit alsof het reversibel uit elkaar kan. Buig je die leidingen uit de weg en kan het daar tegen?
Nee hoor de bak kan gewoon uit elkaar zonder te zagen, zit geklikt en je hoeft geen leidingen te verbuigen. Maak ze geregeld nog wel schoon en is prima te doen. Ja, de bak is geen erg handige constructie...
Lucky Luke
Droger gaat na een tijd aanstaan alsnog weer herrie maken. (70 dBA, ratelend). Dat is 99% zeker weten de waaier achteraan: Ik heb de droger uitgezet, de riem van de waaier losgemaakt, en de droger weer aangezet. Dan draait 'ie dusdanig stil dat ik echt moest controleren of 'ie wel draaide. Als ik de riem weer vastmaak (droger uit, riem vast, droger aan) maakt 'ie weer herrie.
Dan kan het de spanrol zijn of er zit veel geplakte viezigheid in de groeven waar de snaar overloopt op de as
Lucky Luke
Het was dit wieltje op de motor-as, dat de waaier aandrijft via de riem die ook op de foto staat. Zat ietwat los op de as. Aangedraaid/vastgezet, en nu is 'ie weer stil.
Mogelijk werkt het zich los als de droger warm draait, maar nu weet ik iig waar het zit. Is makkelijk bereikbaar: het zit achter het kapje dat met 1 T15 schroef los kan.
(op de foto zit er een dopsleutelding op. In gebruik uiteraard niet)
EDIT:
Ongerelateerde toevoeging: Ik vond een youtubefilmpje van iemand die de condensor reinigt van een samsung. Daar kan de bak met de condensor wel makkelijker open, omdat er geen leidingen overheen lopen. De compressor en alles er uit liften zou ik alsnog niet durven, maar het ziet er uit alsof het in situ ook wel schoon te krijgen valt. Alleen de elektra niet nat maken...
Lucky Luke
Ook bij meerdere wassen na elkaar drogen, blijft ‘ie nu stil zijn werk doen. En behoorlijk snel ook.
EDIT:
De "loopt weer op rolletjes" Mod-edit van de titel